خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی وزیر بهداشت خبر داد

افزایش 26 هزار تخت بیمارستانی در کشور

asdasd
کد خبر : ۴۸۵۷۳۷

دولت هدفگذاری کرد تا پایان دوره 21 هزار تخت اضافه شود و خوشبختانه این آمار به 26 هزار تخت رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  در حاشیه ی تجلیل از خیرین سلامت در شهرستان بهشهر به رویکرد سلامت جامع محور در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: باید سطح مشارکت مردم در عرصه ی سلامت را گسترش دهیم و از ظرفیت آنان در نهادینه کردن و توسعه ی سلامت بهره مند شویم.

ایازی اظهار کرد: رویکرد سلامت جامع محور یعنی مردم به فکر سلامتی خودشان باشند؛ هیچ کس به اندازه ی خودِ فرد نمی تواند در سلامتی تاثیرگذار باشد بنابراین می توان از ظرفیّت سازمان های مردم نهاد به اشکال مختلف و با کار فرهنگی، نقش مردمی را افزایش داد.
 
وی توجّه به زیرساخت های نظام سلامت را موضوع مهمِّ دیگر برشمرد و ادامه داد: در سال 95، 1 هزار و 500 میلیارد تومان از طریق مشارکت های مردمی  به حوزه ی سلامت در کشور کمک شد.
 
معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افتتاح بزرگترین بیمارستان پیوندِ خاورمیانه در شیراز خبر داد و افزود: این بیمارستان به عنوان قطبِ پیوند در منطقه با 600 تخت با مشارکت مردمی حدود 488 میلیارد تومان ساخت و تجهیز شد.
 
ایازی گفت: در طی 3 سال اخیر، میزان مشارکت مردمِ بهشهر در توسعه ی زیرساخت های نظام سلامت نسبت به دوره ی گذشته حدود 15 برابر شده است
وی مشارکت های بین بخشی را موضوع مهمی در حوزه سلامت جامع محور برشمرد و ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت توصیه کرد تا از ظرفیّت نهادها و دستگاه های مختلف برای سلامت مردم استفاده شود؛ 75 درصد سلامت در اختیار دستگاه های دیگر است.
 
این مقام مسئول گفت: وزارت بهداشت در هنگام وقوع تصادف یا سبک زندگی نادرست، تغذیه ناسالم و .. نقشی ندارد اما پیامدهای این موضوعات متوجّه ی نظام سلامت می شود.
 
ایازی اضافه کرد: هر بنگاه اجتماعی در قبال سلامت مردم مسئولیت دارد و زیرساخت های حداقلی در حوزه های اجتماعی باید رعایت شود.
 
وی ادامه داد:آسیب های اجتماعی یکی از دغدغه های امروز ما است؛ مقامات کشوری مهمترین مسائل جامعه ی امروز را در آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، اختلالات روانی می دانند.
 
معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این موضوعاتِ سلامت جامع محور سبب شد تا یک سری جلسات در مقیاس ملّی برگزار شود و در نخستین جلسه به ریاست رئیس جمهور و با حضور هزار نفر از استانداران، اعضای شورای سلامت استان ها، نمایندگان خیّرین و... تشکیل شد و مقرّر گردید مجامع سلامت استانی ایجاد شود.
 
ایازی عنوان کرد: مازندران دومین استان در کشور و بهشهر دومین شهرستان در استان بود که مجمع سلامت را تشکیل داد.
 
وی مدیران، متخصّصین حوزه سلامت و مردم در قالب سازمان های مردم نهاد و خیّرین سلامت را سه ضلعِ مجمعِ سلامت اعلام کرد.
 
معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامتِ مردم یکی از موضوعات جدی ما است؛ امروز جامعه ی ما به سمت میان سالی و سالمندی پیش می رود و به دلیل سالمندی میزان مراجعات به مراکز درمانی افزایش می یابد اگر امروز فکری نکنیم در سال های آینده با مشکلات بیشتری مواجه می شویم.
 
ایازی اظهار کرد: مجمع ملّی سلامت تصمیم گرفت تا به یک دانشگاه به عنوان دانشگاهِ برتر لوح تقدیر اهدا کند پس از بررسی  و ارزیابی ها، دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان دانشگاه برتر انتخاب شد و از ریاست جمهور لوحِ تقدیر دریافت کرد.
 
وی ادامه داد: ما دچار یک عقب ماندگی مفرط در حوزه درمانی هستیم و متوسّط ساخت مراکز درمانی در جمهوری اسلامی ایران 18 سال است.
 
معاون وزیر بهداشت گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، تخت  دولتی به مفهوم اینکه بیمارستان بزرگی در تهران ساخته شود، اضافه نشد درحالی که جمعیّت تهران حدود 3 برابر شده است.
 
ایازی اضافه کرد: دولت هدفگذاری کرد تا پایان دوره 21 هزار تخت اضافه شود و خوشبختانه به 26 هزار تخت رسید.
 
وی بیان کرد: مازندران 3 هزار و 200 تخت بیمارستانی داشت، 1 هزار و 250 تخت در این دولت اضافه شد و 1 هزار تخت دیگر تا یک سال آینده به بهره برداری می رسد که بیمارستان 217 تختخوابی بهشهر را شامل می شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت ، درمان در ساخت بیمارستان ها وظیفه ای ندارند بلکه مسئول تجهیز و بهره برداری بیمارستان ها هستند و این فعالیت ها تلاشی برای بهبود وضعیت سلامت مردم است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز