خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران :

در دولت یازدهم آرامش میان تشکل‌ های کارگری و کارآفرینی حاکم شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۴۰۱۰

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران،گفت:در هیچ دوره ای مانند این دوره از دولت یازدهم شاهد آرامش میان تشکل‌ های کارگری و کارآفرینی نبودیم چرا که این دوره کم تنش ‌ترین بود.

به گزارش خبرنگار  ایلنا از ساری، کامران اصغری در بیست و هشتمین جشنواره امتنان ازکارگران، گروه‌های کار واحدهای نمونه استان در سالن اهل بیت ساری، اظهار داشت: در هیچ دوره ای مانند این دوره از دولت یازدهم شاهد آرامش میان تشکل‌ های کارگری و کارآفرینی نبودیم چرا که این دوره کم تنش ‌ترین بود.

وی افزود: ما فقط متولی رسیدگی به مطالبات کارگران نیستیم، کما اینکه ما تولی گری جسم و روح شما را با اجرایی کردن مبحث ایمنی و بهداشت حرفه ای پیگیر هستیم ضمن اینکه در خصوص رسیدگی به بیمه اجباری و تکمیلی شما هم خود را مسئول می دانیم.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران، با تاکید بر پیشگیری از بروز مشکلات در حوزه کارگری، افزود: پیشگیری از مهمترین اقدامات ما دراین حوزه بوده است ضمن اینکه همواره برای رفع مشکلات به وجود آمده تلاش کردیم.

اصغری، با اشاره به وضعیت کشور در زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، گفت: کشور از خود تحریمی و تحریم‌های خارجی رنج می‌برد ولی با این وجود مسائل و مشکلات حل شد.

وی، با بیان اینکه بازرسین ما ضابطین قوه قضائیه هستند، ادامه داد: رویکرد ما در برخورد با مشکلات کارگری این است که بیمه کارگران و مطالبات آنان را در کنار هم می‌بینیم.

اصغری، به عملکرد دولت یازدهم در حوزه کارگری اشاره کرد و اظهار داشت : تا قبل از این دوره بیمه کارگران ساختمانی قطره چکانی و سهمیه بندی دریافت می‌شد ولی در حال حاضر به جایی رسیدیم که در استان مازندران بحث سهمیه در این بخش معنی ندارد چون با پیگیری دوستان، بیمه کارگران ساختمانی استان مازندران دیگر سهمیه بندی نیست.

وی افزود:مبحث تعامل جهت رفع مشکلات کارگری به عنوان دستور ابلاغی وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی بوده که بر اساس آن ارتباط با تشکیلات کارگری را جزو وظایف خود می دانیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه ما ۲۰ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی برای تشکلات ساختمانی و دیگر تشکلات داشتیم، افزود: ۵۰ هزار نفر در استان مازندران که در کارهای سخت و زیان آور اشتغال داشته ‌اند بازنشسته شدند البته ۱۵ هزار نفر هم در استان از طریق مؤسسات کاریابی مشغول به کار شدند.

اصغری، با اشاره به اینکه در سال ۹۴ هم حدود ۱۶ هزار نفر مشغول به کار شدند، اظهار داشت: در حال حاضر هم پیگیر هستیم تا ماده واحده مربوط به مشوق‌های ایجاد اشتغال در مازندران پایه ای نگه داشته شود وآن دسته از کارفرمایانی که برای افراد بیکار شغل ایجاد می‌ کنند از این مشوق ها بهره مند شوند.

وی افزود: مشکلات کارگاهی و کارفرمایی کم نیست و بطوریکه مقام معظم رهبری نیز به این مساله اشاره داشتند ، البته برای بهبود وضعیت معیشت کارگری و دغدغه کارگران اقداماتی انجام شده است.

اصغری، افزود: در حوزه اقداماتی که برای رفع مشکلات کارگری انجام گرفت خوشبختانه روند روبه رشدی داشتیم و یکی از افتخارات ما این است که درصد افزایش حقوق کارگران بیشتر از افزایش درصد تورم جامعه است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر برنامه‌هایی در وزارت خانه تعریف شده است، ادامه داد: وزارت خانه بنا دارد حداقل پرداخت تسهیلات برای مشاغل روستایی دو برابر شود که همه این اقدامات نشان از عزمی جدی است .

وی توجه به مشاغل خرد و خانگی را نیز دیگر اقدامات در این حوزه دانست و گفت: در جهت حمایت از اینگونه مشاغل میزان تسهیلات دو برابر شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز