خبرگزاری کار ایران

فعال سیاسی حامی دولت، مسئولان ستاد قالیباف و رییسی را به مناظره دعوت کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۲۰۷۶

لطف الله آجدانی -تاریخ نگار مازندرانی و فعال سیاسی حامی روحانی- جواد قناعت و امین یاوری سورکی -مسئولان ستادهای انتخاباتی حجت الاسلام رییسی و دکتر قالیباف در مازندران- را به مناظره دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، بدون تردید انتخابات آزاد و آزادی در انتخاب، حق هر شهروند در یک نظام انتخاباتی دموکراتیک و از الزامات حقوق مدنی و شهروندی است.

 البته هر شهروند ایرانی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در ۲۹ اردیبهشت ۹۶ ، صرف نظر از اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه های طبیعی موجود، آزاد است و حق دارد تا از هر نامزد تایید صلاحیت شده ای که اصلح تشخیص دهد، حمایت کند.

  به حکم عقلانیت و خرد، بسیار اهمیت دارد که این آزادی و حق انتخاب اصلح در سپهر سیاسی و اجتماعی با تکیه بر تشخیص خردورزانه گام نهد.

از آن جایی که حق انکار ناپذیر آزادی هر شهروند در انتخابات، الزاما درستی تشخیص انتخاب کننده در انتخاب اصلح را تضمین و اثبات نمی کند؛ یکی از میزان های مهم درستی و نادرستی اصلح پنداشتن هر انتخاب و منتخب را می توان با محک تناظر اندیشه ها در میز نقد و مناظره به آزمون گرفت.

تناظر اندیشه ها و دیدگاه های مختلف انتخاباتی نخبگان در سپهر سیاسی و اجتماعی، این اهمبت و فایده را دارد که با تنویر افکار عمومی زمینه های انتخاب اصلح بر مدار خردورزی و استدلال را تسهیل و هموار می کند.

در تکریم و ستایش نقد و مناظره همین بس که تناظر اندیشه  ها و دیدگاه های انتخاباتی در روی میز و در پشت تریبون های دو و چند طرفه و نه یک طرفه، پرده از ادعاهای  بزرگ یک طرفه اما کم وزن و بی اساس و طبل های پر هیاهو اما تو خالی و حناهای بی رنگ دروغ و تهمت و تخریب می درد و نقاب عوام فریبی بر می افکند و چراغ تنویر افکار عمومی بر می افروزد.

البته که ورود و حضور کارآمد در عرصه نقد و مناظره، محتاج دانایی و توانایی است. با این فرض که آقای جواد قناعت در جایگاه یکی از مسئولان اصلی ستاد انتخاباتی آقای رییسی و آقای امین یاوری سورکی در جایگاه  ریاست ستاد انتخاباتی آقای قالیباف در مازندران، خود را داعیه دار این دانایی و توانایی می پندارند، خوب است فراتر از تریبون های یک طرفه، میزان دانایی و توانایی خود و نیز ادعای اصلح بودن نامزدهای مورد حمایت خود را در پای میز مناظره با یک تاریخنگار و با حضور آزادانه مردم فهیم و رسانه های مازندران بیازمایند تا به دیده اهل خرد و انصاف دانسته آید و پنهان نماند که در احراز و اثبات ادعای اصلح بودن هر یک از نامزدهای محترم انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، پای چه کسانی می لنگد و زبان چه کسانی به لکنت خواهد افتاد!

 

 

منبع مازند نومه
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز