خبرگزاری کار ایران

اولین نشست ستاد هفته کارگرمازندران برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۰۹۹

نصراله دریابیگی گفت: جشن خانوادگی تجلیل از کارگران نمونه ، بازدید از کارگاه ها، نشست با انجمن های صنفی کارگری از برنامه های شاخص هفته کارگر بوده که با همکاری اعضای ستاد بتوانیم نواقص ها را برطرف کنیم و برنامه هایی در شأن جامعه کارگری برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائمشهر صبح امروز اولین جلسه بزرگداشت هفته کارگر در محل خانه کارگر قائمشهربرگزارگردید.

رئیس ستاد هفته کارگر خانه کارگر مازندران اظهارکرد: کرد: برنامه های هفته کارگر بایستی طوری تنظیم شود که کارگران بیشترین نقش را در برنامه ها داشته باشند و انتخاب تقدیر از کارگران نمونه بر اساس معیارهای مشخص انجام پذیرد و در جلسه بیشتر به معضلات و مشکلات کارگران و همچنین خدمات دولت تدبیر و امید و قشر زحمتکش کارگر اشاره گردد.

دریابیگی یاد آور شد:برگزاری مراسم هفته کارگر اقدامی است که در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی  تا به امروز متداول بوده است و تشکیلات خانه کارگرمازندران به عنوان متولی این ستاد، هرساله از سازمان‌های مرتبط برای شرکت در جلسات ستاد بزرگداشت هفته کارگر دعوت به عمل می‌آورد.

وی افزود: برابر ماده 63 قانون کار، (اول ماه مه / یازدهم اردیبهشت ماه) روزجهانی کارگر کارگر قلمداد شده و جزء ایام تعطیل کارگران تلقی می‌شود و برابر همین قانون کارفرمایان باید به همه کارگرانی که در این روز مشغول کارند مزد ویژه کار در روزهای تعطیل پرداخت کنند.

گفتنی است: اعضای ستاد در ادامه به بحث و تبادل نظر درخصوص برنامه های هفته کارگر سال 96 پرداختند و مقرر شد تا نشستی با حضور فرمانداری ، مدیران شرکت‌‎ها و نهادها در فرودین ماه 96 برگزار شود و برنامه ها هفته کارگر سال آینده با نظر اعضای شرکت ها اجرایی شود.

تعیین عناوین و جدول‌بندی مراسم‌های ویژه روزهای هفته کارگر و ایجاد هماهنگی میان برگزارکنندگان این مراسم با دستگاه‌های مرتبط از جمله وظایف بزرگداشت هفته کارگر سال 96 است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز