خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

سرمایه گذاری980 میلیارد ی برای زیر ساخت های حوزه ای سی تی

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۹۵۹

تا پایان دولت تصمیم داریم علاوه بر 1700 روستایی که در گذشته صاحب اینترنت شدند، با سرمایه گذاری 180میلیارد تومانی 900 روستا نیز به این جمع اضافه شوند.

به گزارش ایلنا از ساری ،محمود واعظی در بهره برداری از پروژه های عمرانی، صنعتی، بهداشتی مازندران با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس، اظهار کرد: در راستای عمل به تعهدات قرارگاه اقتصاد مقاومتی، تسهیلات به هزار و 93 واحد در بخش های مختلف پرداخت شد و در این زمینه مازندران رتبه نخست کشور را دارد.

وی با بیان اینکه مازندران در جذب با 482 میلیارد تومان رتبه سوم کشور را دارا است، تصریح کرد: در این استان 107 پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در سال 95، حدود 52 هزار شغل در مازندران ایجاد شد، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری از 12.1 به 11.6 درصد کاهش یافته است.

واعظی با بیان اینکه در سفرها با صادرکنندگان جلساتی برای صادرات به روسیه، آذربایجان و کشورهای حاشیه خزر صورت گرفته است، گفت: پهنای باند اینترنت مازندران در این دولت هشت و نیم برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه انتقال در مازندران نیز 4.8 دهم برابر شده است، اظهار کرد: تعداد مشترکان استانبه یک میلیون و 510 هزار نفر رسیده است و 450 کیلومتر فیبر نوری نیز راه‌اندازی شد.

وزیر ارتباطات و فناوری به توسعه شبکه پهنای باند اینترنت اشاره و خاطرنشان کرد: 45 شهر نسل سوم و 25 شهر نیز به نسل چهارم ارتقا پیدا کردند.

واعظی تاکید کرد: تا پایان دولت تصمیم داریم علاوه بر 1700 روستایی که در گذشته صاحب اینترنت شدند،  با سرمایه گذاری 180میلیارد تومانی 900 روستا نیز به این جمع اضافه شوند.

وی افزود: به دنبال آن هستیم تا 110 کیلومتر فیبر نوری نیز کشیده شود و 12 شهر نسل چهارم و سه شهر پهنای باند داده شود.

وزیر ارتباطات و فناوری گفت: شرایطی به وجود آمده که به دنبال آن هستیم تا در استان مازندران مشاغل حوزه، ای سی تی به وجود آید.

وی از امضای قرارداد با 14 سند با بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: 4 هزار شغل دانش بنیان در مازندران از سوی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی ایجاد می شود.

واعظی گفت: در این سفر توسط رئیس جمهور 13شهر مازندران به نسل سوم تلفن همراه مجهز می شود و امروز تمام 58 شهر استان به نسل سوم تلفن همراه ارتقا یافت و به 9 شهر نیز نسل چهارم تلفن همراه اضافه می شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای قائم شهر، چالوس و آمل توسعه پایانه فیبر نوری با اعتبار 240 میلیارد تومان انجام می‌گیرد، افزود: در این دولت 980 میلیارد تومان برای زیر ساخت های حوزه ای سی تی سرمایه گذاری شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز