خبرگزاری کار ایران

غار دانیال میزبان مسافران نوروزی مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۴۵۸

غار دانیال بسیار سرد بوده وآب گوارا و سردی هم در داخل آن جاری است ، این محل برای اجرای تور طبیعت گردی برای هر گروه سنی جالب و دلپذیر است .

به گزارش ایلنا ، این غار زیبا در ارتفاعات مشرف به سلمانشهر، در 30 کیلیومتری شرق تنکابن قرار دارد.مسیر دسترسی غار دانیال از جنوب تنکابن و دامنه های زیبای  البرز آغاز و به روستای چاری می رسد. کل فاصله تنکابن تا روستای چاری 4 کیلومتر بوده  و از روستا با پای پیاده به مدت 1 ساعت لازم است تا با عبور از رتفاعات به دهانه غار رسید.

داخل غار بسیار سرد بوده و آب گوارا و سردی هم در داخل آن جاری است مواد آهکی چکیده از سقف غار منظره زیبایی دارد.پهنای غار از 2 الی 5 متر متغیر است و طول آن نامعلوم است و به گفته بومیان به 6 هزار متر می رسد.شباهت زیادی بین این غار و غار علیصدر وجود دارد. این محل برای اجرای تور طبیعت گردی برای هر گروه سنی جالب و دلپذیر است .

شهرستان باصفا و زیبای تنکابن، با جنگل‌های معروف دوهزارو سه هزارو ده ها اثر طبیعی چون رودخانه‌ها، آبشارها، چشمه‌ها، دهکده های زیبای توریستی و… منطقه‌ شناخته شده‌ای در سرتاسر ایران است.

شهرستان تنکابن در باختر استان مازندران و همسایگی شهرستان زیبای رامسر قرار گرفته و از جاذبه های مختلف گردشگری برخوردار میباشد. صنایع دستی علاوه بر تامین اقتصادی مردم؛ از مهم ترین جاذبه‌های گردشگری این ناحیه محسوب میشود.

از مهم ترین صنایع دستی تنکابن، می‌توان: سبد بافی، جاجیم بافی، گلیم بافی، شمد، پارچه های کتانی، ظروف چوبی و سفال و‌ بافتن جوراب های پشمی را ذکر کرد. کشاورزی و باغ ‌داری اساس اقتصاد شهرستان تنکابن میباشد.

سواحل زیبای دریای مازندران، جنگل های بی شمار و سبز تنکابن، دریاچه های موجود در این شهرستان، رودخانه ها و چشمه های پرشماری که در مناطق دور ونزدیک این ناحیه پراکنده شده اند، پارک های طبیعی متعدد چون پارک محلی خشکه داران و غارهایی چون غار خرم آباد تنها بخشی از دیدنی های این شهرستان زیبا را تشکیل می‌دهند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز