خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

تجارت خارجی یکی از مشکلات اتاق بازرگانی است

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۰۲۰

رئیس اتاق بازگانی مازندران گفت: بدهی های معوقه برخی از واحدهای تولیدی در حوزه ، برق، گاز مشکلاتی را برای آنها فراهم کرده است ، می طلبد تا دستگاه های خدمات رسان با این بخش ها تعامل بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایلنا، عبدالله مهاجردر نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران در سالن شماره یک استانداری ، با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه اقتصادی، اظهار داشت: توسعه بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: اتاق بازرگانی مازندران در سال 95 ، پذیرای 14 هیات بازرگانی بوده است  که 6 هیات از استان به کشورهای سی آی اس و کشورهای اروپایی اعزام شدند.
رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه کمسیون های مختلف در بخش های نظیر، کشاورزی، گردشگری ، صنعت و معدن و کشاورزی در اتاق بازرگانی مازندران تشکیل شده است ، گفت: بسیاری از مشکلات بخش های ذکر شده در این کمسیون پیگیری و مرتفع شده است.
وی به تشکیل مرکز دانش پژوهش بنیاد نخبگان و اتحادیه زنان بازرگان در اتاق بازرگانی مازندران اشاره کرد و افزود:راه اندازی انجمن اقتصاد دانان ایران به عنوان دومین انجمن بعد از اصفهان از دیگرفعالیت های اتاق بازرگانی به شمار می آید.
مهاجر با اعلام اینکه تاکنون 50 جلسه آموزشی  با محوریت ، تجارت، اقتصاد و صنعت در اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد ، گفت:  تجارت خارجی یکی از مشکلات جدی ما بود که با بکارگیری مشاوران متخصص پاسخگوی مشکلات در این بخش هستیم.
وی با اعلام اینکه 800 کارت حقیقی و حقوقی درراستای بهبود محیط کسب وکارو تسهیل فرآیند فعالیت اقتصادی بخش بازرگانی استان تمدید شد ، افزود: در همین بخش تعداد زیادی از کارت ها از چرخه بازرگانی خارج شدند.
مهاجر با اعلام اینکه 767 فقره صادرت به ارزش 423 میلیون دلار دریازده ماهه سال جاری در استان صادرات داشته ایم ، گفت: میزان صادرات در سال 95 نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته است.
وی ادامه داد: قزاقستان، ترکمنستان، روسیه، عراق ، کویت، آلمان ، ارمنستان و استرالیا از جمله کشورهای بودند که صادرات به آنجا انجام گرفته است.
مهاجربه اهمیت صادرات فنی و مهندسی استان پرداخت ودر ادامه این بخش را مهم برشمرد و افزود:  این اتحادیه در حوزه تامین اجتماعی، ارزش افزوده ومالیات با مشکلاتی مواجه بوده است با برگزاری کارگروه برخی از مشکلات در بخش مرتفع شده است.
وی افزود:بدهی های معوقه برخی از واحدهای تولیدی در حوزه ، برق، گاز مشکلاتی را برای آنها فراهم کرده است ، می طلبد تا دستگاه های خدمات رسان با این بخش ها تعامل بیشتری داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز