خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در جلسه شورای اداری مازندران، عنوان کرد:

درآمد دولت به دلیل کاهش قیمت نفت به نصف کاهش یافته است/تسهیلات دو هزار میلیارد ریالی برای باغداران مازندرانی

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۴۵۰

دولت تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بتواند مطالبات مردم را محقق کند و دولت خود را در کنار مردم می داند.

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه شورای اداری مازندران، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید برای حرکت دادن چرخ توسعه در کشور دو برنامه ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی از بسته رونق تولید و اتمام طرح های نیمه تمام با تزریق اعتبارات از خزانه را در سال 95 در دستور کار قرار داد.

نوبخت با اشاره به این که حدود20 هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی از تسهیلات بسته رونق تولید برخوردار شده اند، گفت: تاکنون بالغ بر  156 هزار میلیارد ریال از بسته رونق برای خروج از رکود به واحدهای صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است.

سخنگوی دولت در خصوص تزریق اعتبار به پروژه های نیمه تمام، اظهار داشت: دولت یازدهم تاکنون در این بخش نیز به تعهدات و برنامه خودش عمل کرده و این در حالی است که درآمد دولت به دلیل کاهش قیمت نفت به نصف کاهش یافته است.

معاون رییس جمهور با بیان این که بودجه مصوب دولت برای سال 95 حدود 294 هزار میلیارد تومان بود، تصریح کرد: به دلیل کاهش قیمت نفت حدود 178 هزار میلیارد تومان از این رقم محقق شده است.

دکتر نوبخت با اشاره به این که با وجود کاهش درآمد دولت، مطالبات مردم افزایش یافته و این درآمدها متناسب با مطالبات مردم نبوده و دولت انتظار دارد تا با برنامه ریزی این مطالبات را در حد توان پاسخ دهد، افزود: شتاب دولت برای به نتیجه رسیدن برجام و گسستن زنجیر های تحریم ظالمانه از پای ملت بهمین دلیل بوده تا بتواند اقتصاد کشور را از مشکلات مبتلابه عبور دهد.

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این که براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی کشور با احتساب درآمد نفتی در 9 ماهه سال جاری به 7.2 درصد رسیده است، خاطر نشان ساخت: نرخ رشد اقتصادی کشور در 9 ماهه سال جاری بدون احتساب نفت به 5 درصد رسیده است.

وی نرخ رشد اقتصادی در سه ماهه پاییز در کشور را با احتساب نفت حدود 8.9 درصد و بدون درآمد نفت نیز 6.4 درصد اعلام کرد.

سخنگوی دولت، اعلام کرد: حدود 90 درصد از اعتبار سفر رئیس جمهوری به استان ها از جمله مازندران ابلاغ شده و 70 درصد از این اعتبارات نیز به استان ها تخصیص داده شده است.

وی گفت: دولت تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بتواند مطالبات مردم را محقق کند و دولت خود را در کنار مردم می داند.

نوبخت، افزود: پرداخت حقوق اسفند ماه از پانزدهم این ماه برای کارکنان دولت شروع و تا بسیتم حقوق تمام کارکنان پرداخت می شود.

سخنگوی دولت گفت: براساس توافق با بانک مرکزی خسارت دیدگان ناشی از بلایای طبیعی این استان در سال جاری تسهیلات ارزان قیمت دریافت می کنند که نرخ تسهیلات برای روستانشینان 4 درصد و شهرنشینان نیز 5 درصد پیش بینی شد.

نوبخت افزود: تسهیلات دو هزار میلیارد ریالی مصوب برای کمک باغداران و دست اندرکاران باغی در این استان نیز از هفته آینده از طریق بانک کشاورزی پرداخت می شود.

وی، یاد آور شد: با توافقی که با بانک مرکزی انجام شده، دولت تمام تسهیلات پرداختی را ضمانت می کند و بانک عامل نیز موظف به پرداخت این تسهیلات شده است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر اختصاص 500 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید توافقی مرکبات در مازندران اظهارداشت: این کار نیز باید هر چه سریعتر از سوی بانک عامل اجرایی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز