خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی :

زیر ساخت توسعه باید از فرهنگ آغاز شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۵۹۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:مشکل امروز کشور مسائل فرهنگی است که حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از این چالش تاثیر می پذیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نوشهر ،سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه در مراسم اختتامیه چهارمین همایش بالندگی حرفه ای کارشناسان نظارت ارزیابی و مدیران گروه های آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور که در مجتمع تفریحی شهید رسولی نوشهر برگزار شد، گفت: زیر ساخت توسعه باید از فرهنگ آغاز شود وایستگاه نخست حرکت به سمت قله توسعه  کشور ، آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه مشکل بنیادی کشور ما اقتصادی، سیاسی و مسائل اجتماعی نیست،افزود: مشکل امروز کشور مسائل فرهنگی است که حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از  این چالش تاثیر می پذیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر انسجام به عنوان نخستین کارکرد آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان ،گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان رسالت هدایت حرکت به سمت قله های پیشرفت و توسعه با حفظ تنوع جامعه و فرهنگ های قومی و محلی را دارند.

وی با بیان اینکه ساختار برای بقاء و استمرار حیات خود نیازمند انسجام است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) در اندیشه های خود به دنبال انسجام بود و اندیشه های ایشان پاسخگوی تمام نیازهای جامعه است.

 صالحی امیری، الگوی کاربردی برای ایجاد انسجام در کشور را الگوی کثرت و جامعه متنوع در ایرانی واحد را برشمرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه ایجاد وحدت و انسجام در کشور انجام شده ، گفت: ادامه حیات سیاسی کشور به بقای انسجام وهمدلی بستگی دارد.

وی افزود: دیگر شاخصه مهمی که باید آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار دهد هویت بخشی است به عنوان نگهدارنده بقای جامعه ؛در واقع جامعه بدون هویت دچار سرگشتگی می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه ایران، اسلام، انقلاب، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری  هویت ما هستند، خاطر نشان کرد: کارکرد و رسالت دیگر آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان حفظ هویت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز