خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

هتلینگ بیمارستان ها مقوله مهمی در طرح تحول سلامت

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۱۳۵

با اجرای طرح تحول سلامت در مازندران 3.5 درصد از هزینه ها توسط بیمارانی که شامل این طرح هستند پرداخت می شود .

به گزارش ایلنا از ساری، علیرضا مرادنشاهی در نشست با خبرنگاران با اشاره به طرح تحول نظام سلامت ، اظهار داشت: کاهش هزینه بیماران و عدم دریافت وجه غیر متعارف از اهداف این طرح بوده است که در دولت تدبیر و امید تحقق یافت.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت در مازندران 3.5 درصد از هزینه ها توسط بیمارانی که شامل این طرح هستند پرداخت می شود .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هتلینگ بیمارستان ها یکی از مقوله های  مهمی است که در در طرح تحول نظام سلامت به آن توجه می شود، گفت: با هتلینگ بیمارستانها شرایط برای بیماران در این بخش به خوبی مهیا شده است.

وی افزود: 15 کلینیک ویژه به مساحت 14 هزار متر مربع ، 113 تخت ویژه، هشت بلوک زایمانی به مساحت 4 هزار و 500 متر مربع در دست ساخت است که از این میزان  7 کلینیک ویژه در دهه فجر افتتاح می شود.

مردانشاهی ادامه داد: 4 هزار متر مربع توسعه اورژانس بیمارستانی و 3 هزار متر مربع در بخش های درمانی و تشخیصی در طرح تحول سلامت در مازندران در جهت تکریم ارباب رجوع وبیمار به حوزه سلامت استان اضافه شده است.

وی با اعلام اینکه بیشترین مراجعات پزشکی به بخش اورژانس بیمارستان است از ساخت 13 اورژانس جدید در سطح استان خبر داد و گفت: این اورژانس ها در شهرهای نوشهر، آمل، ساری، بهشهر در حال احداث هستند.

مردانشاهی ، افزود:  24 بیمارستان دولتی با 15 کلینک ویژه در سطح استان به بیماران خدمات درمانی ارائه می کنند و به همان ترتیب 6 بیمارستان خصوصی و 5 بیمارستان تامین اجتماعی در استان  به بیماران خدمات می دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به در پیش بودن روز پرستار و تبریک  به پرستاران ، گفت: در حال حاضر 4 هزار و 400 گروه پرستاری در مازندران فعالیت می کنند که از این تعداد 3 هزار و 350 نفر پرستار کارشناس و 2 هزار و 900 نفر انها پرستار زن هستند .

وی با بیان اینکه 2 هزار و 800 تخت فعال در مازندران وجود دارد که نسبت پرستار به تخت در این استان 1.33 و در کشور نیز همین میزان است اما در دنیا این میزان کمی بیشتر است ، با توجه به شرایط موجود در حال حاضر  با کمبود حدود 700 پرستار در مازندران مواجه هستیم.

مردانشاهی به فوت دو مادربیمار در سالجاری در مازندران اشاره کرد و افزود: خطای پزشکی یک فاجعه است ولی اجتناب ناپذیر است و برای رفع این مشکل کمیته مرگ مادر در بیمارستان ها تعبیه شده است.

وی به مشکل دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تامین اجتماعی به دلیل عدم وصول مطالبات دانشگاه از این سازمان بیمه ای اشاره کرد و گفت: تاکنون خدمات هیچ بیماری متوقف نشده است و بیمارستان های  استان به بیماران طرف قرداد با بیمه تامین اجتماعی همچنان خدمات رسانی می کند.

مردانشاهی به وضعیت نامناسب اوژانس بیمارستان رازی قائمشهر اشاره و کرد و تصریح کرد: بیمارستان دیگری برای ارائه خدمات به بیماران قائمشهری در حال ساخت است که تاکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، تصادفات جاده ای ، بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها را از نخستین عوامل مرگ و میر در مازندران نام برد  و گفت: 113 تخت ویژه تجهیز و قسمت عمده آن راه اندازی و بیش از 70 درصد به مردم خدمت ارائه می کند.

وی افزود: در بخش های سرطان در سطح استان 4 هزار و 500 متر برای بلوک زایمانی فضای جدید ایجاد شده است و بیش از 4 هزار متر توسعه اورژانس بیمارستانی آغاز و فعال شده است.

.مردانشاهی گفت: کد 724 برای سکته مغزی است و چنانچه بیمار تا سه ساعت بعد از سکته به بیمارستان منتقل شود امید به بهبودی فرد بیمار زیاد است و کد 247 برای سکته قلبی است و هنگامی که بیمار کمتر از یک ساعت به بیمارستان منتقل شود کمتر از 90 دقیقه رگ را باز کرده و درمان را شروع می کنند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز