خبرگزاری کار ایران

با توجه به کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات :

آماده باش راهداران برای اجرای عملیات راهداری در جاده های مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۱۲۱

با توجه به کاهش دما و بارش برف در سطح محورهای کوهستانی به کلیه مسافرین که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

به گزارش ایلنا ،معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران در جلسه ستاد بحران این اداره کل از آمادگی کامل راهداری برای اجرای عملیات راهداری زمستانی خبر داد و افزود :  توجه به هشدار سازمان هواشناسی و ورود توده هوای سرد به کشور ، راهداران این اداره کل با استقرار در مناطق برفگیر و کوهستانی ، آمادگی کامل برای اجرای عملیات راهداری را داشته تا مسافرین سفر ایمنی را تجربه نمایند.

 عبا سعلی نجفی ضمن اعلام این مطلب افزود: منظور از راهداری زمستانی ، کلیه فعالیتها و اقداماتی است که در مقابله با برف ، یخ ، کولاک و بهمن در مناطق برفگیر، یخبندان کولاک گیر راهها به وسیله نیروهای راهدار و با بهره گیری از ماشین آلات و تجهیزات خاص راهداران زمانی انجام می شود تا راه برای تردد وسایل نقلیه باری و مسافری آماده شود.

معاون راهداری ضمن اشاره به آمادگی کامل این اداره کل درعملیات راهداری زمستانی سال جاری  افزود : ذخیره سازی نمک به میزان کافی ، تجهیز ماشین آلات راهداری زمستانی، هماهنگی و تعامل بسیار مطلوب با دستگاه های ذیربط از جمله پلیس راه ، هلال احمر و اورژانس و .... از جمله اقدامات درخور توجه این اداره کل در طرح عملیات راهداری زمستانی امسال می باشد.

نجفی اظهار داشت : در طول 10310 کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی مازندران 20 راهدارخانه ثابت و سیار فعالیت کرده که 300نفر از راهداران سخت کوش در قالب 33 اکیپ راهداری زمستانی و با 250 دستگاه ماشین آلات راهداری در 3700 کیلومتر از راههای برفگیر و کوهستانی استان به انجام فعالیت های راهداری زمستانی مشغول هستند.

وی خاطر نشان ساخت : با توجه به کاهش دما و بارش برف در سطح محورهای کوهستانی به کلیه مسافرین که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت ، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

گفتنی است: هموطنان عزیز می توانند علاوه بر شماره 141 ، از طریق سامانه پیام کوتاه به شماره 10000141 از شرایط جاده و جوی محورها اطلاع حاصل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز