خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مازندران خبر داد:

سد لاستیکی سرخ رود سال آینده به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۰۲۴

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان مازندران ،گفت : با تخصیص 40 میلیارد ریال اعتبار به سد لاستیکی سرخ رود این پروژه تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا ،محمد ابراهیم یخکشی مدیر عامل آب منطقه ای استان مازندران درحاشیه جلسه شورای هماهنگی حفاظت از منابع آب که در  شهرستان محمودآباد برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ، اظهار داشت: یکی از مطالبات شهروندان سرخ رودی ، اجرای این طرح بوده که با پیگیری های صورت گرفته تا یک سال آینده به مرحله ی بهره برداری می رسد .

وی بیان اینکه 160 میلیون تومان اعتبار از منابع استانی  برای لایروبی رودخانه های شهرستان محمودآباد تخصیص یافته ، گفت : این اعتبار برای ساماندهی ، نقشه برداری و هزینه های دیگر در بخش رودخانه ها در نظر گرفته شده است .

یخکشی با اشاره به اینکه از سال آینده تامین سوخت چاه های کشاورزی در شهرستان های محمودآباد ، نور و آمل منوط به دریافت پروانه چاه کشاورزی است ،گفت: زمان ثبت نام برای دریافت پروانه بهره برداری به فرمانداری ها اعلام خواهد شد.

وی افزود : با کمک مدیریت استان و نمایندگان مجلس به دنبال تعریف ردیفی برای رودخانه های استان هستیم تا بتوانیم از منابع ملی ، ردیف اعتباری داشته باشیم.

یخکشی با اشاره به اینکه هراز  بزرگترین سد استان است ، تصریح کرد : در حال حاضر 30 درصد پیشرفت در اجرای طرح سد هراز داشته ایم واین طرح تا پایان سال 98 افتتاح خواهد شد .

وی ادامه داد: بخشی از آب هراز به تهران منتقل می شود و طی جلساتی که با حضور قائم مقام وزارت نیرو داشتیم در صدد یکپارچه سازی سد هراز هستیم که اساسا در آن پایداری زیست محیطی مطرح است .

یخکشی به وجود 30 هزار چاه غیر مجاز در استان اشاره کردو گفت : اکثر این چاه ها کم عمق هستند که با پیگیری های لازم در حال ساماندهی آن ها هستیم.

مدیر عامل آب منطقه ای با تاکید بر افزایش اعتبارات در بودجه آب منطقه ای در 2 سال اخیر ، خاطر نشان کرد : امسال 323 میلیارد تومان اعتبار از مجموع اوراق و اعتبارات داشته ایم  که حدود 70 درصد آن ، حدود 225 میلیارد تومان تخصیص یافت .

یخکشی مهمترین چالش در بحث آب منطقه ای را ضعف زیر ساخت ، عنوان کرد و گفت : مازندران در بحث زیر ساخت قدری ضعیف  است و به همین خاطر در تامین آب گاهی مشکل به وجود می آید.

مدیر عامل شرکت آب  منطقه ای استان مازندران آسیب پذیری رودخانه ها ،تراکم جمعیت ، وجود زمین کم و میل به مجاورت در رودخانه ها و برداشت زیاد شن و ماسه از بستر رودخانه ها را از ازدیگر چالش های حوزه آب استان عنوان کرد .

وی افزود : نزولات آسمانی نسبت به 30 سال اخیر کاهش داشته و احداث سد می تواند حدود 10 درصد آب های جاری را ذخیره کند و با افتتاح سد های هراز ، گله ورد و سد چالوس به هراز این درصد به 32 درصد افزایش و در برنامه ی بلند مدت آن را به 42 درصد می رسانیم

*تجهیز 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان محمودآباد

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تجهیز شد ،گفت : تا پایان سال جاری 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تجهیز می شوند.

یحیی یوسف پور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 13 هزار چاه در سطح شهرستان وجود دارد ، اظهار داشت : از این میزان چاه ،یک پنجم دارای مجوز بوده و مابقی غیر مجاز هستند که باید ساماندهی شوند .

وی افزود : آب های زیر زمینی در حال کاهش و در مرحله ی حساس بوده که با برنامه ریزی درست و عملیاتی کردن طرح و برنامه ها می توان جلوی هدر رفت آب را گرفت.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با تاکید بر اینکه میزان متوسط بارندگی در کشور  250میلی متر است ، گفت : بیشتر استان ها با کم آبی روبرو هستند اما خوشبختانه در مازندران میزان بارش به طور متوسط 700 میلیمتر است.

یحیی یوسف پور در پایان ازتامین اعتبار 4 میلیارد تومانی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به مازندران برای سد لاستیکی بخش سرخ رود خبر داد . 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز