خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش و پرورش مازندران:

80 درصد فارغ‌ التحصیلان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وارد بازار کار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۰۱۸

معاون آموزش و پرورش مازندران، گفت: 80 درصد فارغ‌ التحصیلان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وارد بازار کار می‌شوند

 به گزارش ایلنا اسفندیار نظری در نشست مشترک ، آموزش و پرورش و فنی و حرفه ای  و ایران مدیرکه در سالن جلسات باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، اظهار داشت: در افق 1404 به اهداف  توسعه اقتصادی و اجتماعی دست پیدا کنیم کلید آن کارآفرینی است.

وی افزود: تغییر در دانش دانش آموز، تغییر در نگرش ، تغییر در رفتار گروهی و مهارت زندگی از نگرش های مهم در بخش آموزش و پرورش است.
معاون آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه 343 هنرستان در مازندران وجود دارد ، گفت:     123 هنرستان در شاخه فنی و حرفه ای با 34 رشته  و 220 هنرستان در شاخه کارو دانش با 84 رشته در استان فعالیت می کنند.
وی افزود:  از برجستگی های هنرستان های مازندران بر اساس سند تحول بنیادین، تربیت دانش آموزان تحول خواه  و تحول آفرین است تا بتواند پس از فارغ التحصل شدن از هنرستانها برای خود بازار کار و شغل ایجاد کند.
نظری انتقال فرهنگ از نسل گذشته به نسل جدید و تربیت نیروی انسانی برای جامعه بازار کار از دیگر فعالیت های این سازمان عنوان کرد و گفت:  در کشور ما بین یک تا یک و نیم میلیون نفر فارغ التحصیل از دانشگاه ها داریم که از این میزان بالغ بر 40 درصد آنها ارتباطی به بازار کار ندارند
وی ادامه داد:  بیشترین بیکاری در جامعه به جوانان اختصاص پیدا می کند که دختران 5 برابر بیشتر از پسران جامعه ما بیکار هستند.
نظری افزود: هنرستان کار دانش دربحث کارآفرینی وآموزش همراه با تولید رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است که درسال 96-95 ، 41 درصد دانش آموزان هدایت تحصیلی شدند .
وی، افزود: آمار کشوری درزمینهٔ تحصیل در شاخه فنی و حرفه ‌ای و کار ودانش 32 درصد درحالی‌ که آمارمازندران در این بخش 41.5 درصد است.
نظری گفت : جزو دو استان کشور در بحث پایلوت حمایت از زنان کارآفرین و کشاورزی در کشور هستیم که دومین استان بعد از ما هرمزگان است.
وی به وجود دو هنرستان مستقل کشاورزی در مرکز استان (شهید بهشتی ساری) و غرب مازندران (آمل)،  اشاره کرد و افزود: هنرستان‌های مذکور در رشته‌های کشاورزی، باغات و ماشین‌آلات کشاورزی به تربیت وهنرجو می‌ پردازد که در سال گذشته 400 هنرجو در رشته‌های یادشده آموزش‌های لازم را کسب کردند.
نظری، افزود: باهدف انتقال مهارت و تجربه به دانش آموزان و هنرجویان 100 هکتار از زمینهای غرب استان و در شهرستان آمل در اختیار دانش آموزان قرار گرفت که مراحل کاشت، داشت و برداشت میوه " شابلون" در این سطح انجام می‌گیرد و سود حاصل از فروش این محصول متعلق به هنرستان و هنرجویان است.
معاون آموزش متوسطه آموزش ‌وپرورش استان مازندران،ادامه داد: با تشکیل شورای ستاد توسعه کارآفرینی زیر نظر استاندار و با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و شرکت های خصوصی  و صنعت و معدن ابتکارات و ایده های دانش آموزان تجاری سازی شود.  
وی نظری به توجه دولت به موضوع فنی و حرفه ‌ای و کارو دانش اشاره کرد و افزود: بنابر مصوب توسعه مناطق کم برخوردار و نهاد ریاست جمهوری دو درصد از درآمد حاصل از فروش گاز به توسعه فنی و حرفه‌ای، تجهیز مراکز به امکانات و آزمایشگاه بازسازی مجدد و ایجاد هنرستان‌های جدید تخصیص می‌یابد.
نظری، بابیان اینکه 80 درصد فارغ‌ التحصیلان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش وارد بازار کار می‌شوند، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌ وپرورش یکی از فعالیت‌های ما این است که همه دانش آموزان بایستی حداقل یک مهارت را تا پایان دوره تحصیل کسب کرده باشند تا بتوانند در صورت عدم اشتغال در رشته تحصیلی با استفاده از آن مهارت کسب‌وکار شخصی راه‌اندازی کرد.
وی ادامه داد: طبق تفاهنامه ای که با صنعت و معدن و تجارت  مبنی بر تجهیز و نوسازی مدارس منعقد شد  اما تاکنون این سازمان به تعهد خود عمل نکرده است.
وی  بااعلام اینکه در سال جاری 81 درصد از فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بدون کنکور وارد دانشگاه شدند، گفت: امسال 800 میلیون تومان برای تجهیز، نوسازی و ایجاد هنرستان‌های جدید در استان بودجه در نظر گرفته شد که از این میزان 500 میلیون تومان آن در قالب اوراق تخصیص ‌یافته است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز