خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران خبرداد:

صدور 51 پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۲۱۲

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:تاکنون 51 پروانه بهره برداری اقامتگاه بوم گردی در مازندران صادر شده است.

به گزارش ایلنا از ساری ، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام این خبر گفت:رونق بوم گردی در استان نیازمند شتاب تحرک بیشتری است .

وی افزود:در وضعیت کنونی مازندران  با این تعداد  پروانه صادر شده رتبه چهارم را بعد از استانهای کرمان یزد و اصفهان کسب کرده است.

دلاور بزرگ نیا افزود: هدف اساسی بوم گردی رونق معیشت روستایی، غذای سنتی، لباس و لوازم بومی زندگی ،حفظ معماری بومی ،معرفی رفتارهای اجتماعی و فرهنگی و ایجاد اشتغال و درامد اقتصادی روستاست.

وی با بیان اینکه جاذبه های فرهنگی و آداب  و رسوم مناطق مختلف موجب جذابیت بیشتر بوم گردی و استقبال چشمگیر گردشگران شده است، افزود: در این دستور العمل ابلاغی که به فرمانداران و بخشداران مناطق استان ارسال شد، برای هر متقاضی دارای طرح توجیهی بابت بازسازی، نوسازی و تجهیزات اقامتگاهی، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود کم پرداخت می شود.

وی افزود: این اقامتگاه ها همچنین به عنوان یکی از الگوهای توسعه پایدار طبیعت گردی سبب ارتقا و توانمندسازی جوامع محلی و جلب مشارکت سرمایه گذاران بومی می شود و با ایجاد فرصت های شغلی جدید در مناطق بومی از یک طرف به رشد اقتصادی و بهبود معیشتی جامعه بومی کمک کرده و از طرف دیگر از رشد بی رویه مهاجرت به شهرهای بزرگ جلوگیری می کند.

بزرگ نیا افزود: در حقیقت از اصلی ترین شروط اصلی این اقامت گاه ها مشارکت و همکاری اعضای صاحب خانه (اقامتگاه) و سایر افراد محلی در کلیه فعالیت های گردشگری و خدماتی به گردشگران در مقصد است.

وی اظهار داشت: :احداث اقامتگاه های بوم گردی و پذیرایی با غذاهای های سالم و طبیعی و ایجاد فضایی آرام برای تجدید قوا در طبیعت، گردشگری سلامت را نیز محقق می کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز