خبرگزاری کار ایران

معاون بین الملل خانه کارگر ایران تاکید کرد؛

رفع معضل بیکاری در اولویت برنامه های مسئولان باشد

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۴۰۱

معاون بین الملل خانه کارگر ایران گفت:معضل بیکاری برای تمامی جامعه بشری خطرناک است بنابراین می طلبد تا رفع این معضل در اولویت برنامه های مسئولان نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار از ایلنا از ساری، محمد حمزه ای در نشست مشترک خانه کارگر مازندران و اعضای اتحادیه کارگری لبنان در محل جلسات کانون بازنشتگان ساری ، اظهار داشت: روحیه جهادی کارگران که در جبهه حق علیه باطل بر علیه صدام دلاورمردانه جنگیدند و به شهادت رسیدند هرگز فراموش نخواهند شد.
وی افزود: نقش کارگران در پیشرفت و تعالی جامعه نقش بی بدیل است و آنان کوله باری از تجربه و دانش هستند که می توان در جهت توسعه و پیشرفت جامعه بهره گیری کرد.
معاون بین الملل خانه کارگرایران ،گفت : بیکاری مهمترین معضلی است که جامعه  جهانی امروز با آن مواجه است که بیش از 200 میلیون نیروی انسانی بیکار دردنیا وجود دارد.
وی افزود: معضل بیکاری برای تمامی جامعه بشری خطرناک است بنابراین می طلبد تا رفع این معضل در اولویت برنامه های مسئولان نهادینه شود.
وی به نرخ بالای تورم در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید، نرخ تورم  40 درصد به 11 درصد کاهش یافته است که جای تقدیرتشکر دارد.
حمزه ای با  اشاره به برجام ، آن را کاری بزرگ و کم نظیر عنوان کرد و گفت : یکی از جهت گیری ها ی دولت در دوران تحریم این بود که مسائل اقتصادی را حل و فصل کند که این کار با هدایت رهبری و تلاش دولت در برجام شکل گرفت.
وی از کشور لبنان به عنوان نخستین کسانی که در موفقیت برجام به جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند تقدیر و تشکر کرد.
حمزه ای با اشاره به کاهش رشد جمعیت در کشور، و تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم افزایش رشد جمعیت ، گفت:  بررسی های علمی و کارشناسی نشان می دهد که اگر سیاست کنترل جمعیت ادامه پیدا کند، به تدریج دچار پیری و در نهایت کاهش جمعیت خواهیم شد، بنابراین مسئولان باید با جدیت در این حوزه ورود پیدا کنند.
 
وی افزود: پس ازتاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت این مسئله در سازمان بین المللی کار مطرح شد چرا که با کاهش جمعیت به همان ترتیب با کاهش نیروی کارمواجه می شویم .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز