خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش مارندران:

قرار گرفتن 10 هزار بی سواد تحت پوشش نهضت سوادآموزی

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۳۸۶

مدیرکل آموزش و پرورش مارندران ، گفت: امسال 10هزار نفر از بی سوادان مازندرانی تحت پوشش سوادآموزی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،سید علی قاسمی در دیدار با نماینده ولی فقیه که مناسبت هفته سوادآموزی برگزار شد، اظهار داشت: مازندران با داشتن بیش 98 درصد باسواد از استانهای  با سواد کشور به شمار می آید.
وی افزود: جمعیت تاثیرگذار کشور 10 تا 49 سال هستند که این سنین مخاطبان ما در سوادآموزی محسوب میشوند .
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه دو سیاست جدی در پوشش سوادآموزی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد، انسداد مبادی بی سوادی و ایجاد بستر مناسب برای ادامه تحصیل را از عناوین این دستور کار نام برد.
وی اجرای عدالت تحصیلی را از اولویتهای دولت دانست وافزود: در حال حاضر مازندران دارای 9 مدرسه تک دانش آموز، 68 مدرسه کمتر از 4دانش آموز ، 123مدرسه کمتر از 10 دانش آموز است.
 قاسمی به  اشاره به محدودیت های اقتصادی در نظام تعلیم و تربیت ، گفت: مازندران در تامین نیروی انسانی مقطع ابتدایی دچار مشکل است.
وی با بیان اینکه از لحاظ قانونی مدارس کمتر از 50 تا 40 دانش آموز نباید فعال باشند، افزود: در حال حاضر با وجود فقر مالی، در  دوره متوسطه 800 مدرسه زیر حد نصاب دانش آموز در مازندران دارد.
قاسمی ادامه داد: با وجود مشکلات مالی در سه سال اخیر مدارس شبانه روزی مازندران از لحاظ تغذیه و سوخت دچار کم و کاستی نشدند .
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران توجه به بهداشت دانش آموزان را از موارد مهم در نظام تعلیم و تربیت استان دانست و گفت: یک میلیارد تومان هزینه ویزیت دهان و دندان دانش آموزان برآورد شده است که این میزان هزینه ازسوی خیرین و پزشکان به صورت رایگان تامین شد.
وی به میزان بی سوادان در حوزه سوادآموزی اشاره کرد و افزود: 17 هزار بی سواد در حال حاضر  بین سنین 10 تا 49 سال در مازندران وجود دارد .
قاسمی ادامه داد: امسال 10هزار نفر از بی سوادان مازندرانی زیر پوشش سوادآموزی قرار دارند.
وی به اجرای طرح تشویقی برای ایجاد انگیزه افراد بی سواد در سوادآموزی اشاره  کرد و گفت: به هر یک از کسانی برای سوادآموزی اعلام آمادگی کنند مبلغ 134هزار تومان پاداش داده میشود .
وی با اعلام اینکه سال گذشته در همین بخش بیش از 98 میلیون تومان پاداش اهدا شد، افزود: سرانه هر بی سواد برای سوادآموزی حدود 700هزار تومان است.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نرخ باسواد در مازندران را بالا دانست و افزود: شناسایی افراد بی سواد در مازندران مشکل است.
مدیرکل آموزش و پرورش  مازندران  با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مازندران در سطح کشور رتبه برتر را به خود اختصاص  داده است، عنوان کرد: آموزش و پرورش مازندران در اجرای طرح پروژه مهر از 100نمره با دریافت نمره کامل برتر کشور شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز