خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبرداد:

تخصیص تسهیلات 200 میلیارد تومانی به باغداران خسارت دیده مازندرانی

asdasd
کد خبر : ۴۴۰۹۶۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:با توجه به خسارات بالایی که به باغداران استان تحمیل شد، دولت 200 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با سود 10 درصد از منابع درآمدی بانک کشاورزی به استان مازندران تخصیص داد.

به گزارش ایلنا از ساری،دلاور حیدرپور، در جلسه شورای برنامه ریزی استانداری مازندران با اشاره به بی سابقه بودن برودت هوای مازندران در آذرماه در تاریخ هواشناسی این استان تصریح کرد: سرمای شدید و بارش نابهنگام برف در ماه گذشته باعث شد تا 90 درصد پرتقال های سردرختی و 50 تا 55 درصد کیوی های روی درخت دچار یخ زدگی شوند.

وی با بیان اینکه برف و سرمای هوا بیش از 900 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرده است گفت: خوشبختانه کارگروهی خوب باعث شد تا در کوتاهترین زمان بحران، مدیریت و بخشی از خسارات کاهش یابد.

حیدرپور افزود: با توجه به خسارات بالایی که به باغداران استان تحمیل شد، دولت 200 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره با سود 10 درصد از منابع درآمدی بانک کشاورزی به استان مازندران تخصیص داد.

وی تصریح کرد:30 میلیارد تومان برای کمک به خسارت دیدگان برف اخیر، 20 میلیارد تومان برای خرید کیوی و 20 میلیارد تومان نیز برای بیمه شدگان در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یادآور شد: در کنار این موارد اعتباراتی برای خرید تضمینی پرتقال های صنعتی در نظرگرفته شده است.

وی گفت: از 15 تا 30 آذرماه سال جاری حدود 7 هزار تن پرتقال صنعتی در کارخانه آبگیری و تبدیل به کنسانتره شده است.

حیدرپور خاطرنشان کرد: از سه شنبه 29 آذرماه نیز 16 مرکز برای جذب پرتقال های درجه 1 ،2 و3 راه اندازی شده است.

وی افزود: در شهرستان ها نیز کمیته ای زیرنظر فرمانداران و جهادکشاورزی و در روستاها زیرنظر دهیاری ها تشکیل شده که پرتقال های که بسیار صدمه دیده و آنهایی که مایه خوراکی ندارند کیلویی 350 تومان از مردم خریداری و از چرخه مصرف خارج کنند.

حیدرپور با اشاره به نیاز به ذخیره 40 هزار تنی پرتقال برای شب عید گفت: این خرید به عهده سازمان مرکزی تعاون روستایی و جهاد کشاورزی است و به عنوان یک امر دولتی مطرح است که در قالب مناقصه صورت می پذیرد.

وی افزود: هفته پایانی آذرماه آگهی مناقصه ذخیره سازی پرتقال پخش به چاپ رسیده و در اختیار متقاضیان قرارگرفته است که 20 تن پرتقال در مرحله اول به مناقصه گذاشته شده و 20 تن آماده مناقصه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران تصریح کرد: در خصوص کیوی چون نه خرید تضمینی دارد نه آمادگی فراوری در استان وجود داشت با رایزنی های انجام شده با یک شرکت داخل استان با برند افرا و با همکاری شرکت شهد طوس مشهد و یک شرکت در سمنان قرار بر آن شد 3500 تن کیوی جمع آوری شده هر کیلو 600 تومن برای فرآوری به مقاصد حمل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز