خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه:

وجود98 مساجد واماکن مذهبی در شهرستان گلوگاه

asdasd
کد خبر : ۴۳۲۹۹۱

اگر واقفین ، نیت موقوفاتشان را براساس نیازهای امروزی جامعه در نظر بگیرند قطعا به حل بسیاری از مشکلات جامعه کمک شایانی می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه عصر یکشنبه  در نشست خبری با اصحاب رسانه به نقش رسانه ها در ترویج  و تبلیغ فرهنگ وقف پرداخت و اظهار کرد:رسانه ها  می توانند قلم خود را وقف ارزشهای اسلامی و دینی کنند و افراد فعال در رسانه ها بایست انقلابی تر و اسلامی تر باشند.
 
محمدحسین فاضلی با بیان اینکه اکثر موقوفات برای عزاداری اباعبدالله الحسین است ، افزود: اگر واقفین ، نیت موقوفاتشان را براساس نیازهای امروزی جامعه در نظر بگیرند قطعا به حل بسیاری از مشکلات جامعه کمک شایانی می کنند.
 
وی ادامه داد: برای تبلیغ و ترویج وقف جدید ، فرهنگ سازی ضرورت دارد و حضور همه اقشار و اصناف حائز اهمیت است.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلوگاه رسانه ها را موثرترین مبلغ برای ترویج فرهنگ وقف برشمرد و اضافه کرد: وقف همواره در طول تاریخ مظلوم بود که امروزه وقف باید به سمت نیازهای روز جامعه مانند علوم پزشکی به ویژه بیماری لاعلاج، کتاب و کتابخوانی، اقتصاد مقاومتی ، مناسبت های مذهبی و ملی، حفظ ارزش های اسلامی و ترویج فرهنگ قرآنی و .. سوق داده شود.
 
فاضلی در ادامه از وجود 195 موقوفه متصرفی ، 5 موقوفه غیرمتصرفی، 155 رقبه در حوزه کشاورزی، مسکونی و باغات و 8 بقعه متبرکه ، 98 مسجد، حسینیه، زینبیه و فاطمیه در شهرستان گلوگاه خبرداد.
 
این مقام مسئول  با بیان اینکه 75 درصد موقوفات به نیت عزاداری در دهه اول محرم اختصاص دارد ، خاطرنشان کرد: 75 درصد موقوفات مقید به مکان هستند بدین معنا که اجرای نیت باید در همان مکان و زمان باشد.
 
فاضلی از 30 سند اجاره اولیه و 100 سند تمدید اجاره در سال جاری خبر داد.
 
وی اخذ سند مالکیت موقوفه را یکی از اقدامات مهم اوقاف در زمینه تثبیت موقوفات برشمرد و گفت: تاکنون 220 سند رقبه موقوفات به مساحت بیش از 416 هکتار در گلوگاه به ثبت رسید.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی در راستای اجرای نیت واقف از 7 نیت اجتماعی به ارزش بیش از 66 میلیون ریال و نیت مذهبی به ارزش بیش از 420 میلیون ریال خبر داد و گفت: مجموع هزینه های عمرانی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه بیش از 255 میلیون است.
 
محمدحسین فاضلی انجمن یاوران وقف، طرح بصیرت عاشورایی ، مشاوره برای ثبت وقف جدید ، نشاط معنوی، همایش امامزادگان در بقعه سید محمد، طرح مودت ، برگزاری کرسی های گفتمان انقلاب اسلامی و مسابقات قرآنی را از برنامه های اوقاف سال جاری در گلوگاه برشمرد.
 
وی در ادامه از ثبت دو وقف خانه عالم در روستای وزوار و مسجد مهدیه هشتیکه خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز