خبرگزاری کار ایران

توسط استانداران مازندران و سمنان:

تفاهم نامه نهایی طرح گردشگری از کرانه تا کویر امضا می شود

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۷۷۰

تفاهم نامه نهایی طرح گردشگری از کرانه تا کویر به زودی با حضور استانداران سمنان و مازندران منعقد و به امضاء می رسد.

به گزارش ایلنا از ساری، احمد حسین زادگان در نشست هم اندیشی فرمانداران مازندران و سمنان با رویکرد رونق اقتصاد گردشگری که در سمنان برگزار شد، اظهار کرد:   دو استان سمنان و مازندران دارای اشتراکات فراوانی در زمینه منابع طبیعی و فرهنگی است و باید برای معرفی این ظرفیت ها تلاش کرد.

وی با تاکید بر این که مازندران دارای ظرفیت ها و قابلیت های فراوان از جمله در بحث اماکن تاریخی و جنگل بکر بوده که برای گردشگران معرفی نشده است، اظهار کرد: باید این قابلیت ها در نشست هایی که برگزار می شود مورد توجه و به عنوان مقصد گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.

فرماندار ساری با تاکید برتقویت هم افزایی استان سمنان و مازندران در حوزه های مختلف از جمله گردشگری، گفت: طرح اقتصادی سمنان و مازندران با پیوست گردشگری باید ایجاد شود.

این مسئول با بیان اینکه محصولات کشاورزی دو استان مازندران و سمنان، می تواند در استان دیگر، بازار هدف داشته باشد، تصریح کرد: به جای اینکه محصولات دو استان ابتدا به تهران ارسال شده و سپس با واسطه به استان سمنان یا مازندران حمل شود می توانیم به صورت مستقیم، رابطه تجاری داشته باشیم.

حسین زادگان با اشاره به اینکه کار ما بسترسازی است و قرار نیست تصدی گری کنیم، خاطرنشان کرد: ویژگی های دو استان را برجسته می کنیم و سازمان های مردم نهاد باید وارد شده و از این بستر بهره ببرند.

در ادامه این نشست فرماندار سمنان اظهار کرد: قابلیت های گردشگری مشترک  دو استان  مازندران و سمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سعی شده تا این ظرفیت ها به عنوان مقصد گردشگری بین المللی قرار گیرد.

وی با بیان این که همه دستگاه های اجرائی دو استان در این زمینه و در بخش های مختلف اقتصادی و کشاورزی با اولویت گردشگری به دنبال راهکارهایی برای رشد و توسعه و رونق این منطقه از جهت اقتصادی و گردشگری هستند که امیدواریم قدم های خوبی در این زمینه برداشته شود، افزود: در این نشست تفاهم نامه مشترک دو استان نهایی شد و در آینده ای نزدیک با حضور استانداران سمنان و مازندران به امضا می رسد.

دانایی ادامه داد: کریدور استان سمنان و مازندران موقعیت بسیار خوبی است تا سمن های مختلف و دفاتر خدمات گردشگری در سطوح منطقه ای و ملی به ما کمک کنند تا گردشگران بین المللی را جذب و مسیر و اقامت آنها را در این کریدور تعریف کنیم.

 فرماندار سمنان تاکید کرد: امیدواریم این نشست و دیگر نشست ها به ارتقا سطح اقتصادی و برنامه های گردشگری دو استان منجر شود و در نهایت بتوانیم با نگاه بر گردشگران بین المللی بر رونق اقتصادی تلاش کنیم.

فرماندار مهدیشهر هم با تاکید براستفاده از ظرفیت های  دو استان برای توسعه گردشگری، اظهار کرد: افزایش هم افزایی دو استان در تحقق شعار استان سمنان از معبر به مقصد، توسعه گردشگری و اقامت گردشگران موثر است.

حسن ارگی بر بهره گیری از بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای توسعه گردشگری ۲ استان تاکید کرد و گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم، شمار ورود گردشگران خارجی به کشور ما افزایش یافته است.

مجد فرماندار دامغان نیز در این جلسه  با تاکید بر نقش و مشارکت مردم در توسعه صنعت گردشگری خواستار استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا و برگزاری همایش های مشترک در ارائه پتانسیل های گردشگری و عملیاتی کردن این ظرفیت ها شد.

طراح پروژه کویر تا کرانه هم در سخنانی اظهار کرد: جامعه محلی با بافتی اصیل که غنا، لطافت و منش فرهنگی دارد و مردم آن به لحاظ گرایش‌ها و اعتقادات و آداب و رسوم ظرفیتی بین‌المللی را فراهم کرده‌اند باید حفظ و حراست شود که طرح «کرانه تا کویر» مقصد دوم بین‌المللی کشور خواهد شد.

علی ماهفروزی افزود: تمام کویرها، پس‌کرانه و کرانه‌های ایران می‌تواند موضوع این پروژه باشد، اکنون 90 درصد گردشگران خارجی به غیر از آنهایی که برای زیارت به ایران می‌آیند، گردشگران فرهنگی و علاقه‌مند به بازدید از آثار تاریخی هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز