خبرگزاری کار ایران

درمراسمی با شکوه ؛

مراسم بزرگداشت سالروز تصویب قانون کاردر مازندران برگزار گردید/کارگران با هیچ احدی تعارف ندارند

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۴۷۸

در سالروز قانون کار مراسمی باشکوه در سالن اجتماعات شهر آشوب قائمشهر برگزارگردید.

تشکیلات خانه کارگر تشکیلاتی با هویت و شناسنامه دار است

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائمشهر ، در سالروز قانون کار مراسمی باشکوه در سالن اجتماعات شهر آشوب با حضور علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه و رضیان نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه و جویبار  در مجلس شورای اسلامی و نهاد های کارگری و بازنشستگی عصر امروز شنبه برگزار گردید.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در این مراسم با بیان اینکه قانون کار یادگار امام و تأکید مقام معظم رهبری و جزو آثار با برکت انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: باید با دید هوشمندانه و درست به این مسئله مهم نگاه کرد تا اجحافی در حق کارگران انجام نشود.

وی افزود: مجلس نسبت به مسائل کارگری و تولید به‌ صورت عام و قانون کار به‌صورت خاص دید مثبت دارد و تدبیر نمایندگان این است بهترین حالت در تصویب قوانین به‌ صورت طرح یا لایحه که از قبل وجود داشته اتفاق افتد که به نفع ما و منافع ملی و در جهت تحکیم مبانی اصلی حقوق کارگران باشد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس تصریح کرد: قانون کار قانون مترقی است که سال‌های سال حاکم بوده و بیش از 200 ماده دارد و در فصول 16گانه تنظیم شده است و حقوقی را برای کسانی که در تولید دخیل هستند اعم از کارگر، کارفرما و دولت تببین کرده است.

وی با بیان اینکه زمانی که قانون کار تصویب شد، اتفاقات خوبی برای پیشرفت اقتصادی و تحقق اندیشه‌ها و انگیزه‌ها رخ داد، اظهار کرد: وقتی در مجامع کارفرمایی و تولید شرکت داشتم، آنها یکی از مسائلی را که مانع تولید می‌دانستند قانون کار بود و این در حالی است که عواملی همچون سوءمدیریت، اختلاف دو شریک، مسائل فنی و قاچاق می‌تواند در تولید اثر‌گذار باشد و تنها بخش اندکی از آن مربوط به کارگر است که از طریق مجاری اداری تصمیم‌گیری در دولت قابل بررسی است.

یوسف‌نژاد افزود: قانون کار در خیلی از جاها مورد کم‌لطفی و بی‌مهری قرار گرفته است و این در حالی که قانون کار مترقی است و اگر هم نیاز به تغییر داشته باشد به نفع کارگران و منافع عمومی تصویب خواهد شد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس با بیان اینکه صندوق تأمین اجتماعی بین‌النسلی و مربوط به کارگران است و باید از منافع آن استفاده کنند، اضافه کرد: طرح تجمیع بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت بهداشت در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد و با وجود اینکه خیلی‌ها سعی داشتند با لابی‌گری این قانون را تصویب کنند ولی این قانون به درستی تصویب نشد.

وی از نمایندگان بخش‌های کارگری خواست تا اطلاعات و مشکلات مربوط به جامعه کارگری را به نمایندگان گوش‌زد و آنان را نسبت به مسائل امور کارگری از نظر فکری مسلح کنند تا آنها بتوانند با آگاهی بیشتر، واقع‌بینانه و بر اساس مصلحت و منافع ملی رأی دهند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس ادامه داد: دولت بیش از 110 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است که باید آن را پرداخت کند و جزء مطالبات ما است چراکه که این صندوق برای تقویت بنیه اقتصادی بخش کارگری است و تقاضای ما این است که حمایت شود.

یوسف‌نژاد  گفت: تشکل کارگری از محدود تشکل‌های صنفی شناسنامه‌دار و با هویت است که از اوایل انقلاب تا به امروز در مسیر حمایت از انقلاب و رهبری گام برداشته است.

مجلس اجازه اجحاف به کارگران را نخواهد داد

در ادامه این مراسم عبدالله رضیان با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در دوره دهم با تمام قوا در تلاش است که منافع کارگران را تأمین کند و در خدمت خیل عظیم جامعه مشمول قانون کار باشد اظهار کرد: با توجه به تأکید رهبری مبنی بر حمایت از جامعه کارگری، از شروع کار مجلس سعی شد تا در راستای حمایت از این اقشار گام برداریم.

وی افزود: در حال حاضر کشور ما از نظر اقتصادی در شرایط مطلوبی قرار ندارد و رکود و بیکاری سبب شد تا برخی‌ها در صدد باشند تا جامعه بزرگ کارگری را تضعیف کنند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهد که به این قشر فشار وارد شود چراکه نگاه ما این است که حق مسلم این جامعه حتی با قانون کار هم تأمین نشده است.

رضیان با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق مطرح شد که مجموعه درمانی سازمان تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت ادغام شود، اضافه کرد: نمایندگان مجلس مخالفت جدی خود را با این طرح اعلام کردند و در کمیته تلفیق رأی نیاورد و در قالب برنامه ششم توسعه وارد صحن علنی مجلس نخواهد شد.

وی به قانون همسان‌سازی اشاره کرد و گفت: این موضوع مراجعات زیادی داشت و باید منابع آن از دولت تأمین شود که با توجه به شرایط اقتصادی، دولت با کمبود بودجه مواجه است و نمی‌توان امسال آن را اجرایی کرد ولی این قول را می‌دهیم که در دستور کار مجلس قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس دهم ادامه داد: حجم بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی زیاد بوده و این اجحاف بزرگی به اموال کارگران است.

رضیان با بیان اینکه از ابتدا دغدغه ما این بود که به خیل عظیم جامعه مشمول قانون کار که منشأ اصلی تولید هستند کمک کنیم، تصریح کرد: در بعضی مکان‌ها از فضای کارگری سوء استفاده می‌شود و کارگران مورد استثمار قرار می‌گیرند.

وی قراردادهای یک ماهه را ظلم بزرگی که باید اصلاح شود برشمرد و افزود: می‌توانم ادعا کنم بیشتر مشکلات در بخش صنعت به کسانی برمی‌گردد که بدون قدرت، توانایی و برنامه‌ریزی وارد کار شدند و شکست خود را به گردن کارگران مشغول در کارخانه می‌اندازند و این بی‌تدبیری‌ها موجب شد تا اصرار داشته باشند که ما در حق کارگران اجحاف کنیم و مجلس این اجازه را نمی‌دهد.

رضیان  گفت: 80 درصد از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اصرار به حمایت از حقوق کارگری دارند چراکه یکی از مهمترین دغدغه رهبری و مجلس افزایش نرخ بیکاری به سمت تحصیل کرده‌ها است و باید برطرف شود.

کارگران با هیچ احدی تعارف ندارند

نصرالله دریابیگی نیز در این مراسم با بیان اینکه انصاف نیست به قشری که پیروزی انقلاب مرهون تلاش آنها است به بهانه‌های مختلف مشکلات تحمیل شود، اظهار کرد: مشکل کشور ما قانون کار نیست بلکه رانت‌هایی است که وجود دارد.

وی افزود: هر کس که نان ما را تأمین کند و برای استیفای حقوق‌حقه جامعه کارگری قدم بردارد برادر ما است و هیچ منافع شخصی نداریم.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران تصریح کرد: قانون کار برای پول‌داران، رانت‌خواران و نجومی‌بگیران است و می‌خواستند دوباره آن را به‌نفع پول‌داران اصلاح کنند که ما آن را اصلاحات امام و رهبری نمی‌دانیم.

دریابیگی با بیان اینکه مشکلات کشور ما واردات بی‌رویه، هدف‌مندی یارانه‌ها و سوء‌ مدیریت است، اظهار کرد: 60 درصد از 120 هزار نفر بازنشسته در استان مازندران حداقل‌بگیر هستند.

وی ادامه داد: باید امنیت شغلی کارگران تأمین شود و طوری نشود که کارگران اعتصاب کنند چراکه اگر مشکلی به‌وجود آید مقصر کسانی دیگر هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران تصریح کرد: به بهانه طرح بیمه سلامت، آقایان وزارت بهداشت و درمان و در رأس آنان وزیر بهداشت و درمان در اصطلاح به‌دنبال «آش با جایش است» و به‌دنبال این هستند که تأمین اجتماعی را با بهداشت و درمان ادغام کنند.

دریابیگی با بیان اینکه مخالف بهبود وضعیت درمان نیستیم، افزود: ولی این‌کار نباید از جیب کارگران و بازنشستگان انجام شود.

وی از اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه تشکر کرد و گفت: طرح ادغام بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی با وزارت بهداشت با اختلاف یک رأی، به صحن علنی مجلس راه پیدا نکرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران در پایان با بیان اینکه ما به انتخابات سیاسی رأی نمی‌دهیم، گفت: بنا داریم 10 هزار ستاد انتخاباتی در استان تشکیل دهیم و برای عدالت اجتماعی، استقلال، اصلاح قانون کار، حمایت از کارگران و جامعه کارگری گام برداریم و این پیام ما است و با هیچ احدی تعارف نداریم.

بنا بر این گزارش، در پایان این مراسم قطع‌نامه‌ای در 8 بند قرائت شد و کارگران و بازنشستگان حاضر در سالن با مشت‌های گره کرده و فریاد «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر» آن را تأیید کردند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز