خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی مازندران خبر داد:

پرداخت تسهیلات رونق تولید به 685 واحد تولیدی و صنعتی مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۲۹۹۷۸

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت : بیش از چهار هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی دارای مشکل برای دریافت تسیهلاتحمایت رونق تولید ثبت نام کرده‌اند اما تاکنون به بیش از 685 واحد تسهیلات پرداخت شده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، عبدالله مهاجر در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان  که در محل سالن جلسات سرپرستی بانک صادرات مازندران، برگزار شد ، اظهار داشت :مازندران رتبه اول تسهیلات حمایت رونق تولید را به خود اختصاص داده است.

وی افزود:  بیش از چهار هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی دارای مشکل برای دریافت تسیهلات ثبت نام کرده‌اند اما تاکنون به بیش از 685 واحد تسهیلات پرداخت شده است و حدود 10 تا 15 درصد موفق به دریافت آن شده‌اند.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران ، گفت:  مازندران با توجه به قطب کشاورزی و گردشگری بودن و وجود صنایع کوچک و متوسط نیازمند توجه بیشتری  دردو حوزه است.
وی ،افزود: میزان تولید بخش کشاورزی استان7.5  میلیون تن است وگفتنی است حوزه کشاورزی استان توانمندی‌های زیادی و رتبه اول را در محصولات مختلف در کشور دارد.
مهاجر به ظرفیت های مازندران در حوزه طیور و آبزیان اشاره کرد و گفت: 12 درصد مرغ کشور را مازندران تولید می‌ کند و در بخش آبزیان نیز رتبه بسیار بالایی داریم.
وی ادامه داد: در حوزه معدن جایگاه اول و دوم را داریم و در صنایع کوچک و متوسط نیز با داشتن سه هزار و 700واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی رتبه خوبی داریم.
مهاجر به قابلیت‌های مازندران در حوزه کشاورزی اشاره و گفت: مرکبات مزیت جدی استان در حوزه کشاورزی است  اما این بخش هم از مشکلات زیادی برخوردار است.
وی با بیان اینکه حوزه کشاورزی و مرکبات  از دغدغه های مهم استان است، افزود: مشکلات جدی در این حوزه داریم و با توجه به اینکه مسائل و مشکلات را  همراه با راهکاردر اختیار دولت قرار دادیم  اما برای رفع این مشکل اقدام اساسی انجام نگرفت.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران عنوان کرد: باید برای رفع دغدغه بخش کشاورزی و صادرات مرکبات استان برنامه ریزی اساسی شود و علاوه بر این صنایع کوچک استان حال و روز خوبی ندارد که در این بخش نیز نیازمند حمایت هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز