خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان محمودآباد

ورزش همگانی بسترساز ورزش قهرمانی است

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۵۰۱

فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: توسعه ورزش همگانی بستر ساز موفقیت در ورزش قهرمانی است و باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از شهرستان محموآباد ، یحیی یوسف پور روز چهارشنبه در نشست توسعه ورزش های همگانی شهرستان محمودآباد که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد ، گفت: ورزش همگانی با سلامت جامعه رابطه مستقیم دارد و توجه به این مهم می تواند نقش بسزایی در شادابی شهروندان ایفا کند.

وی افزود: بیش از سه دهه از تشکیل ورزش های همگانی در کشور می گذرد اما هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است .

فرماندار محمودآباد گفت: کشور های پیشرفته بیش از یک قرن است که با جدیت تمام به دنبال گسترش ورزش های همگانی در میان جامعه هستند و موفقیت امروز این کشور ها در حوزه ورزش های قهرمانی به بسترسازی ورزش های همگانی آن ها برمی گردد.

یوسف پور اضافه کرد: گسترش ورزش های همگانی در میان جامعه می تواند بزهکاری اجتماعی را در حوزه اعتیاد کاهش دهد .

وی گفت: اگر فردی لذت ورزش و سلامتی را درک کند به سمت و سوی اعتیاد کشیده نمی شود .

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد تصریح کرد : اداره ورزش و جوانان به تنهایی نمی تواند این مهم را گسترش دهد و در این میان صداوسیما ، رسانه های مکتوب و مجازی می توانند نقش مهمی را ایفا  نمده و مردم را به سوی ورزش ترغیب کنند .

یوسف پور با بیان اینکه سکونت جمعیت روستایی در محموآباد70 درصد ودر شهر30 درصد است،ادامه داد: احیای ورزش های بومی و محلی می تواند در شادابی روستاها موثر واقع شود. و برای تحقق این مهم دهیاران و بخشداران بخش مرکزی و سرخ رود ورود جدی کنند.

در ادامه این جلسه مسعود یوسفی سرپرست اداره ورزش وجوانان محمودآباد گفت: سرانه فضای ورزشی در شهرستان 20 سانتیمتر مربع بوده وفضای ورزشی دراختیار ارگان ها وادارات محمودآباد 30تا 35 سانتیمتر مربع است و در تلاش هستیم تا با تعامل به ادارات و ارگان ها این سرانه ورزشی را برای عموم شهروندان افزایش دهیم.

وی افزود: بسیاری از بازی های بومی ومحلی ما در حال فراموشی است وبا برنامه ریزی ، این بازی ها را احیا خواهیم کرد .

سرپرست اداره ورزش وجوانان محمودآباد تصریح کرد: با همکاری دیگر دستگاه ها و رسانه ها به دنبال گسترش ورزش های همگانی هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز