خبرگزاری کار ایران

همزمان با افتتاح ۷۱۴ واحد تک نفره زایمان طبیعی در سراسر کشور

بلوکهای زایمانی قائمشهر ، فریدونکنار و چالوس افتتاح می شود

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۰۸۰

واحدهای زایمانی تک نفره در بیمارستان های فریدونکنار با ۴ اتاق LDR ، چالوس با ۵ اتاقLDR و قائمشهر با ۴ اتاق LDR در مجموع به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و ارزش یک میلیارد تومان فردا افتتاح می شود .

به گزارش ایلنا،  دکتر قاسم جان بابایی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با اظهار این مطلب گفت: در طرح تحول سلامت که بر افزایش زایمان طبیعی تأکید شده، اتاق‌های LDR  یا همان اتاقهای زایمان تک نفره از راهکارهایی است که با ایجاد محیط امن، تمایل بانوان را به زایمان طبیعی افزایش می‌دهد.

وی اظهار داشت :دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت گسترده ای جهت بهینه سازی فضاهای موجود و بررسی  امکان احداث یا توسعه فضاها را انجام داد که نهایتاً منجر به افتتاح اتاق های خصوصیLDR   در بلوک زایمانی بیمارستانهای  فریدونکنار ، آیت اله طالقانی چالوس  و رازی قائمشهر شد .

جان بابایی اضافه کرد: واحدهای زایمانی تک نفره  در بیمارستان های فریدونکنار با  ۴ اتاق  LDR  ، چالوس با ۵ اتاقLDR   و قائمشهر با  ۴ اتاق LDR   در مجموع به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و ارزش یک میلیارد تومان  فردا افتتاح می شود   .

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در روز ۱۸ آبان ماه همزمان ۷۴۱ واحد تک نفره زایمان طبیعی در ۱۴۴ بیمارستان ، ۱۳۵ شهر و ۳۷ دانشگاه  علوم پزشکی کشور افتتاح و راه اندازی می شود افزود:سلامت مردم همواره یک اولویت ملی است و طرح تحول نظام سلامت با هدف برقراری عدالت در دسترسی به خدمات سلامت، کاهش پرداخت مستقیم مردم برای هزینه های سلامت و ارتقای کیفیت خدمات و با تلاش جدی عوامل و دست اندرکاران نظام سلامت، حمایت دولت و همراهی مردم با موفقیت در حال اجرا ست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص فرزند آوری یکی از مهمترین دستورالعمل های طرح تحول نظام سلامت، بسته ترویج زایمان طبیعی در دستور کار اقدامات وزارت بهداشت قرار گرفت تا ضمن ارتقای شاخصهای سلامت مادران و نوزادان ، ترویج زایمان طبیعی به عنوان ایمن ترین روش زایمان مطرح گردد.

جان بابایی رایگان شدن زایمان طبیعی و کاهش شاخص سزارین در بیمارستانها را از محورهای اصلی ترویج زایمان طبیعی عنوان کرد و افزود:. از آنجایی که کلیه بلوک های زایمانی بیمارستانهای دانشگاهی (بخش زایمان) قدمت دیرینه داشته و به روش سنتی - که کلیه مادران باردار در اتاق درد و  زایمان در کنار هم بستری می شوند، اداره می شد، بهینه سازی بلوک های زایمانی از سوی وزارت بهداشت و درمان ابلاغ شد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت:پس از ابلاغ بهینه سازی بلوک های زایمانی در مرداد ماه سال ۹۳ ، ساختار زایشگاه ها از سیستم سنتی به ترکیبی (LDR) که در آن هر مادر برای زایمان دارای اتاق اختصاصی است و امکان حضور همراه فراهم می گردد تبدیل شده،  تا مادر و نوزاد در محیط امن و آرام فرآیند زایمان طبیعی خود را سپری نموده و خاطره ای خوشایند برای مادر ایجاد گردد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز