خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران :

تلفیق و ادغام درمان تامین اجتماعی دور از انصاف و عدالت اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۷۶۴

باید قوانینی تصویب و اجرا شود که با نگاه بیمه ای باشد و برای کسانی تسهیلات فراهم شود که در تامین منابع مالی سازمان، مشارکت پایدار داشته باشند.

دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران،  ادغام بخش درمان تامین اجتماعی با بیمه سلامت، ابراز نگرانی کرد و گفت: منابع این سازمان به شهروندان و نسل آینده اختصاص دارد و ادغام منابع آن، از لحاظ عرفی، شرعی و قانونی، مغایرت دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گلوگاه نصراله دریابیگی در قبل خطبه های نمازجمعه شهرستان گلوگاه گفت: یکی از بسترهایی که جامعه را به توسعه می رساند، برنامه ریزی های دولت در بحث بیمه های اجتماعی است.

وی برآورده نشدن خواسته ها و انتظارات گروهی از اقشار جامعه به خصوص تشکل های کارگری و بازنشستگان از سازمان تامین اجتماعی را ناشی از نگاه حمایتی به این سازمان دانست.

رئیس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران تصریح کرد: باید قوانینی تصویب و اجرا شود که با نگاه بیمه ای باشد و برای کسانی تسهیلات فراهم شود که در تامین منابع مالی سازمان، مشارکت پایدار داشته باشند.

وی با بیان اینکه مهمترین دستاورد سازمان تامین اجتماعی ایجاد آرامش و امنیت اجتماعی است، عنوان کرد: درصورت عدم وجودسازمان تامین اجتماعی مناقشات کارگری و کارفرمایی، اجازه توسعه، تولید و پیشرفت اقتصادی را نمی داد.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه بحث استقلال صندوق بیمه ایی کارگران و بین نسلی بودن این صندوق بحث نظری و انتزاعی و کلی نیست افزود: سازمان تامین اجتماعی دارای شخصیت حقوقی مستقل است و این استقلال  را از سر راه نیاورده است.

دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگرمازندران با بیان اینکه بحث استقلال صندوق بیمه ایی کارگران و بین نسلی بودن این صندوق بحث نظری و انتزاعی و کلی نیست گفت:  سازمان تامین اجتماعی دارای شخصیت حقوقی مستقل است و این استقلال  را از سر راه نیاورده است

به گفته وی؛ مشمولین قانون تامین اجتماعی که عمدتا از قشر کارگر هستند هر ماه نرخ حق بیمه 7 درصدی پرداخت می‌کنند این درحالی‌ست که برای مشمولین بیمه‌های سایر صندوق‌ها نرخ حق بیمه 2 درصد است و این تلفیق و ادغام با این شرایط به هیچ وجه قابلیت اجرائی ندارد و دور از انصاف و عدالت اجتماعی است.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز