خبرگزاری کار ایران

فرماندار ساری تاکید کرد

ظرفیت های متعدد شهرستان ساری برای تبدیل شدن به شهر هوشمند

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۷۳۳

فرماندار ساری گفت: ساری از ظرفیت های متعددی برخوردار است که در هوشمند سازی این شهرستان کمک کار است.

به گزارش ایلنا، احمد حسین زادگان در نشست کارشناسی شهر هوشمند ساری اظهار کرد: مازندران استان کشاورزی است که از طبیعت بکر در حوزه گردشگری هم برخوردار است.

وی با اشاره به عرصه بکر گردشگری مازندران و وجود مراکز پذیرایی و هتل ها، افزود: دریا فرصت بکر و قابل توجهی در گردشگری است و خدمات ساحلی در حوزه گردشگری نداریم.

فرماندار ساری با بیان اینکه  مازندران از مناطق بکر خاورمیانه در حوزه اکوتوریسم است، گفت: نیازمند سرمایه گذاری های خرد و کلان در این زمینه هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: ساری از ظرفیت های متعددی برخوردار است که در هوشمند سازی این شهرستان کمک کار است.

در این نشست مشاور فرماندار ساری در حوزه گردشگری اظهار کرد: نوروز امسال در شهرستان ساری 670هزار نفرشب اقامت داشتیم.

علی ماهفروزی گفت: ساری با هفت هزار تخت اقامتی، رتبه نخست را در مازندران دارد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان ساری در ادامه این نشست اظهار کرد: شهرستان ساری دارای 163 خانه بهداشت، 50 مرکز بهداشتی و درمانی، 5بیمارستان دولتی و 3 بیمارستان خصوصی است.

عقیل برزگر تصریح کرد: گستره خدمات در حوزه بهداشت و درمان، فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری سلامت است.

معاون اداره مخابرات ساری هم در این نشست گفت: در شهرستان ساری 265 هزار شماره تلفن ثابت در حال استفاده و یکصد مرکز تلفن داریم.

جوانمرد خاطرنشان کرد: 60 هزار فیبر نوری به درب منازل کشیده می شود که سهم زیادی از این فیبر نوری مربوط به شهرستان ساری است.

وی ادامه داد: با سازمان نظام مهندسی ساختمان، مکاتبه انجام دادیم تا در ساختمان هایی که جدید احداث می شود تجهیزات فیبر نوری را اجرا کنند.

این مسئول با بیان اینکه سیستم اینترنت بی سیم را که بر اساس فیبر است به درب منازل و ساختمان های اداری می بریم، گفت: با این سیستم، افرادی که در منازل، اینترنت بی سیم دارند می توانند در مناطق دیگر هم با نام کاربری و رمز عبور اینترنت خود، از خدمات اینترنتی بهره مند شوند.

در بخش دیگری از این نشست رئیس اداره جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: مازندران در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی، رتبه نخست را در کشور دارد.

قاسم نژادافزود: بیش از 300 واحد پرورش مرغ گوشتی داریم که بخشی از این واحدها به شکل مکانیزه اداره می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسیدگی به وضعیت صنایع تبدیلی، می تواند باعث رونق بازار محصولات کشاورزی شود.

مسئول امور استان های شرکت فناپ در سخنانی اظهار کرد: برای توسعه گردشگری این منطقه می توان پرتال و اپلوکیشن گردشگری را با همکاری هتل ها و مراکز اقامتی، راه اندازی کرد تا گردشگر، دسترسی راحت تری به خدمات گردشگری داشته باشد.

رضا پناه افزود: ایجاد توریاب برای مناطق ناب و بکر گردشگری هم از دیگر اقداماتی است که می توان در این راستا انجام داد.

وی گفت، چنانچه زیرساخت های مناسبی در حوزه گردشگری سلامت وجود داشته باشد اکنون کشور عراق نسبت به اعزام گردشگران سلامت اقدام می کند و می توانیم از این فرصت بهره مند شویم.

پناه یادآور شد: چون محصولات کشاورزی آماده فروش وجود دارد می توانیم وبسایت فروش محصولات را به سرعت ایجاد کنیم که البته در این زمینه باید با کارشناسان شرکت فناپ، وضعیت را بررسی کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز