خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

مجالس عزای حسینی نباید سیاسی شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۳۳۰

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر لزوم پرهیز از سیاسی شدن مجالس عزای حسینی، گفت: جامعه پذیرای تذکر لسانی با ادبیات درست و صحیح است.

به گزارش ایلنا، آیت الله نورالله طبرسی، در سومین جلسه ستادامربه معروف و نهی از منکر استان ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین(ع) و یاران وفادارش، اظهار داشت: ماه محرم فرصت خوبی برای نشر، ترویج و تبلیغ احکام دینی است.

وی  افزود: محرم بعنوان یک رسانه شیعی و سنتی است و این رسانه شیعیان بیش از 12قرن قدمت دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران از فعالیت این رسانه شیعی در  5قاره جهان یاد کرد و گفت: هیچ مکتب، گروه و قومی نظیر رسانه محرم را ندارند

 امام جمعه ساری ضمن ابراز خرسندی و تقدیر از عملکرد شایسته ستادامربه معروف شهرستان جویبار ، برلزوم الگوبرداری سایر شهرستان ها از این عملکرد برای پیاده سازی این فریضتین الهی تاکید کرد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت معنوی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خواستار تشکیل جلسه توجیهی برای فرمانداران،بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان با هدف پرهیز از تخریب آرمان های انقلاب نظیر حضور شایسته بسیج در تمامی ماموریت های نظام شد.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه اصل عزاداری امام حسین(علیه السلام) بایستی بصورت سنتی و بدور از خرافات و موهمات برگزار شود، گفت: دشمن درتلاش تا عزاداری سنتی را از جامعه اسلامی بگیرد و خرافات را اشاعه دهد.

وی به تاکید تذکر لسانی  با ادبیات درست و صحیح  ، پرداخت   و عنوان کرد که ادبیات امربه معروف و نهی از منکر باید دارای جاذبه باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار اجرای طرح امربه معروف دسته جمعی با حضور مسئولان استانی نظیر نماینده ولی فقیه، استاندار، مدیران کل در ادارات و بازار میان کسبه با هدف احیای امربه معروف شد و افزود: حضور مسئولان همراه آمران به معروف، تشویق مردم برای پذیرش این فریضتین الهی را همراه دارد.

وی برلزوم تجمع عزاداران در شهرها و روستا با هدف ایجاد وحدت و همبستگی بین مسلمین تاکید کرد و گفت: امامزاده یحیی(ع) ساری برای همین منظور آماده سازی شده است.

آیت الله طبرسی با اشاره به قدمت حب مازندرانی ها به خاندان عصمت و طهارت(ع)، گفت: تجمع عزادارن مازنی از صداو سیما پخش شود تا همگان این عشق و ارادت مردمان این سرزمین را نظاره گر باشند.

آیت الله طبرسی بر لزوم پرهیز از سیاسی شدن مجالس عزای حسینی، تاکید کرد و افزود: شهدا میراث افراد خاصی نیستند و متعلق به همه جامعه هستند و نباید یادواره های شهدا رنگ و بوی سیاسی به خود بگیرند.

وی  با تاکید بر ضرورت پالایش عزاداری های محرم و صفرخواستار ارشاد هیئت های مذهبی جهت پرهیز از بکار بردن موسیقی، ساز، اشعار سبک و بی مضمون شد.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه عزاداری محرم باید سازنده و بازدارنده باشد، عنوان کرد: با برگزاری مراسم های عزاداری محرم در مدارس و بین دانش آموزان برای تربیت حسینی این قشر تلاش شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات نیروی انتظامی بای برقراری امنیت در مراسم های عزاداری و دسته روی های محرم، اظهار داشت: امسال بسیج،ارتش، اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی برای جلوگیری از توطئه ها و کارشکنی های دشمنان انقلاب و نظام، بصورت ویژه پای کار هستند

آیت الله طبرسی با تاکید اینکه  دشمن ، دشمن است و نباید دشمن را حقیر دانست، افزود: قدردان زحمات و تلاش های نیروی انتظامی برای برقراری امنیت داخلی و مرزی هستیم

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز