خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در دومین جشنواره ملی برنج در آمل؛

مردم مازندران در تأمین برنج سفره ایرانیان نقش زیادی دارند

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۷۱۵

استاندار مازندران گفت:روستاها یکی از محورهای اقتصاد و تولید هستند و باید به هر کاری که امکان درآمدزایی در روستاها دارد، توجه شود.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح‌جلودار در دومین جشنواره ملی برنج و جشن خرمن در روستای ترویجان آمل با بیان اینکه مردم مازندران شایسته بهترین خدمات و بالاترین امکانات هستند، اظهار کرد: دولت توجه جدی به تولیدکنندگان کشور و استان دارد.

وی افزود: جشن خرمن یکی از آیین‌های شایسته‌ای است که در آن برداشت برنج به نمایش در می‌آید و امروز این جشن توانسته مردم این دیار را گرد هم آورد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه امسال اجرای سیاست‌های دولت در مازندران مطلوب بود و مدیریت خوبی در این زمینه انجام شد، تصریح کرد: 25 درصد مردم مازندران به کشاورزی مشغول هستند.

این مسؤول با اشاره به اینکه 45 درصد مردم در روستاها زندگی می‌کنند، ادامه داد: امروزه روستاهای مازندران همانند شهر پُر از جاذبه است به طوری که 25 درصد از گردشگران استان به روستاها عزیمت داشتند.

فلاح‌جلودار بیان کرد: روستاها یکی از محورهای اقتصاد و تولید هستند و باید به هر کاری که امکان درآمدزایی در روستاها دارد، توجه شود.

وی با اعلام اینکه در بخش کشاورزی سیاست‌های دولت نیز پیشرفت خوبی داشته است، تصریح کرد: مردم مازندران در تأمین برنج سفره ایرانیان نقش زیادی دارند.

استاندار مازندران اظهار کرد: باید در تناوب زارعت و برنج‌کاری در مازندران برنامه‌ریزی شود و کشت دانه‌های روغنی بعد از برداشت برنج در دستور کار قرار گیرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه آمل باید به عنوان پایتخت برنج کشور مطرح شود، خاطرنشان کرد: برای این مهم باید شرایط و امکانات مهیا شود.

فلاح‌جلودار با تأکید بر توجه به محصولات کشاورزی در بخش باغی و زراعی، گفت: در زمینه بیمه روستایی سرمایه‌گذاری خوبی شد و دولت در این بخش کمک‌های لازم را دارد و مردم هم باید همراه با دولت باشند.

استاندار مازندران در پایان از همه کشاورزان خواست تا با توجه به تغییر اقلیم و تکرار حوادث در اسرع وقت نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و باغات اقدام نموده تا در صورت تکرار حوادث غیر مترقیه نسبت به جبران خسارات اقدام گردید زیرا دولت در این بخش اعتبارات خاصی را ندارد فقط در بخش زیرساخت ها خسارات جبران می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز