خبرگزاری کار ایران

توسط هیات دولت صورت گرفت؛

اختصاص 985 میلیارد ریال برای جبران خسارتهای طوفان مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۲۵۹

هیات دولت مبلغ 985 میلیارد ریال به عنوان کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای بازسازی بخش­های خسارت­ دیده ناشی از طوفان در استان مازندران اختصاص داد .

به گزارش ایلنا از ساری ،هیات وزیران در جلسه شامگاه یکشنبه خود به ریاست حجت ­الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری مقرر کرد 80 میلیارد ریال از این مبلغ جهت کمک بلاعوض برای بازسازی 6 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی پرداخت شود.

بر اساس این گزارش ، 30 میلیارد ریال از کمک بلاعوض هم برای تامین لوازم خانگی و معیشتی به طوفان زدگان پرداخت خواهد شد.

150 میلیارد ریال برای بازسازی تاسیسات زیربنایی و 50 میلیارد ریال برای تامین هزینه خدمات پشتیبانی و نظارت هم مبالغ دیگری است که به عنوان کمک بلاعوض دولت برای مناطق طوفان زده مازندران در نظر گرفته شده است .

هیات دولت همچنین 720 میلیارد ریال جهت پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود روستایی 4 درصد و شهری 5 درصد به آسیب­دیدگان ناشی از طوفان اخیر اختصاص داده است.

این تسهیلات قرار است به 2 هزار و 500 واحد شهری خسارت­ دیده با دوره بازپرداخت سه سال دوران مشارکت مدنی و 12 سال دوران فروش اقساطی و 3 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی اعطا شود.

هیات دولت در مجموع در این جلسه مبلغ 985 میلیارد ریال به عنوان کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای بازسازی بخش­های خسارت­ دیده ناشی از طوفان در استان مازندران اختصاص داد .

طوفانی که با سرعت 90 تا 110 کیلومتر بر ساعت بامداد جمعه 12 شهریور استان مازندران را در نوردید بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر 13 شهرستان و بیش از 200 روستا را متاثر کرد.

بر اساس اعلام مدیریت بحران مازندران در آن طوفان بیش از 6 هزار واحد مسکونی خسارت دید و به بخش های مختلف زیربنایی ، مخابراتی و کشاورزی استان هم خسارت زد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز