خبرگزاری کار ایران

مسئول ستاد دهه غدیر کشور:

هفتمین اجلاسیه بین المللی دکترین جهانی غدیر مهرماه سالجاری برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۹۶۹۰

مسئول ستاد دهه غدیر کشور: اجلاسیه بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر، 10 مهر ماه دربا حضور مقامات کشوری و لشکری و مهمانانی از اقصی نقاط جهان در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، حجت الاسلام محمود نظری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر ، اظهار داشت: اگر جامعه امروز بخواهد به تکامل برسد لازمه ی آن اجرای فرهنگ غدیر در جامعه است.

وی افزود: عید غدیر تکمیل کننده دین و اتمام امامت است و حادثه غدیر نشان داد که بزرگترین و مهم ترین سند بر فضیلت و برتری حضرت علی (ع) بر تمام صحابه و یاران پیامبر در آن زمان بوده است ، بنابراین غدیر گویای فضیلت و برتری در تمام ابعاد وجود مقدس حضرت امیرالمومنین علی (ع است.

دبیر اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیربا بیان اینکه دهه غدیر یک فرهنگ،هدف  و نظریه مبارک است، گفت: دهه غدیر می تواند با همدلی و وفاق آنچه را که برای بشریت لازم است را فراهم کند زیرا از روی جهالت بشر به جایی نمی رسد.
 
وی با بیان اینکه این اجلاسیه با حضور اندیشمندان ، اساتید حوزه و دانشگاه های کشورهای اسلامی برگزار می شود، افزود: 200 مقاله از محققان و اندیشمندان کشورهای آمریکا، مصر، عراق ، لبنان و الجزایرو... به دبیرخانه این اجلاسیه بین المللی ارسال شد .
 
حجت الاسلام نظری همچنین از ارسال 200 مقاله محققان و پژوهشگان مسائل دینی کشورمان به این اجلاسیه خبر داد و عنوان کرد:  ازمقالات برگزیده  این اجلاسیه تقدیر خواهد شد و همچنین این مقالات در قالب کتاب چاپ خواهد شد.
 
وی افزود: اجلاسیه بین المللی  دکترین جهانی دهه غدیر، 10 مهر ماه با حضور مقامات کشوری و لشکری و مهمانانی از اقصی نقاط جهان در تهران برگزار می شود.
 
مسئول ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به اینکه یکی از محورهای فراخوان اجلاسیه، شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، گفت: غنای علمی خود یک اقدام و عمل است و تحقق اقتصاد مقاومتی در این اجلاسیه یکی از اقدام های مهم به شمار می آید.
 
وی ادامه داد: غدیر فقط یک فرهنگ دینی نیست بلکه در زندگی ما ساری و جاری است و اینکه شریان هر جامعه ای اقتصاد است و اگر اقتصاد سالم باشد جامعه هم سالم خواهد بود.
 
حجت الاسلام نظری با اعلام اینکه با همکاری و هماهنگی شورای اسلامی شهر و شهرداری ساری المان غدیر در یکی از مسیر های پردد مرکزمازندران نصب می شود، گفت: یکی از کمربندی های شهر نیز به نام الغدیر مزین می شود.
 
دبیر هفتمین اجلاس بین المللی غدیربا بیان اینکه غدیر شناسنامه شیعه است و همچون عاشورا و فاطمیه انکار ناپذیر است، تاکید کرد که غدیر باید عاشورایی شود.
 
حجت الاسلام نظری ، افزود: اجلاس بین المللی جهانی دهه غدیر امسال را نزدیک به ایام محرم برگزار می کنیم چون غدیر و عاشوراست که می تواند دین را احیا کند.
 
وی به حادثه منا اشاره کرد و گفت: حادثه منا در جهان بشریت ننگ تاریخ برای آل سعود بوده است  هر چند زائران بیت الله مهمان خدا بودند و به خدا نائل شدند اما آل سعود به همه ثابت کردند که لیاقت هیچگونه زمام داری در دنیا را ندارند .
 
حجت الاسلام نظری افزود: امروز قدرتمندان جهان به این نتیجه رسیدند که با علم کردن داعش، با دست خودشان ریشه خودشان را کندند.
 
وی ادامه داد: اگر شیعه بر اراده و عزم خود راسخ و به دستورات عقلانی خود عمل کند هیچ بشری در عالم نمی تواند شیعه را از پا درآورد.
 
دبیر هفتمین اجلاس بین المللی غدیربا بیان اینکه بیت آیت الله نظری برای هر دولتی که از سوی مقا م معظم رهبری تنفیذ شود، احترام قائل است، افزود: دولت کاستی و کاهش ها در نظر بگیرد و می توانست بهتر از این عمل کند هر چند در برجام و روابط بین الملل با حمایت های رهبری، اقدامات مثبتی انجام داد.
 
وی بیان کرد: از دولت انتظار می رود تا غبار گرانی و بیکاری را از جامعه بزداید وسوال اینجاست، آیا مازندران به حق خواهری خود رسیده است؟
 
حجت الاسلام نظری به عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی مازندران اشاره کرد و افزود: امروز آقای استاندار کجاست تا ببیند که نساجی مازندران به لباس فروشی تبدیل می شود و کارخانه چیت سازی به دلیل بدهکاری به بانک تعطیل می شود و یا واحدهای تولیدی و کارخانجات مشابه دیگر، چرا استاندار به داد این کارخانه ها نمی رسد؟
 
وی ، ادامه داد: استاندار اگر نمی تواند به این کارها سرو سامان دهد ، استعفا دهد، مسئولیت که تعارف ندارد هر چند که من به ایشان ارادت داشته و از سالها قبل او را می شناسم.
 
حجت السلام نظری با بیان اینکه انسان باید در هر عرصه ای که قرار می گیرد به اقتضای نیاز آن جامعه گام بردارد، گفت: هر چند استاندار انسان خوبی است اما ما هم از سر دلسوزی و خیرخواهی حرف می زنیم.
 
وی در ادامه به ارتباط بیت آیت الله نظری با امام راحل اشاره کرد و افزود: حضرت امام (ره) ، آیت الله نظری را مانند فرزند خود می دانستند وارتباطشان به هم خیلی نزدیک بود  و در حال حاضر نیز ما به بیت امام راحل ارادت داریم.
 
حجت الاسلام نظری به سفر سید علی خمینی در قائمشهر اشاره کرد و گفت: واقعه ای که برای سید علی خمینی در قائمشهر پیش آمد پسندیده نبود و اگر هم کسی انتقادی دارد باید به خود شخص بگوید نه اینکه در میان عموم گفته شود به نظر من انتقاد به این شکل درجمع درست نیست آنهم در میان مازندرانیها که به مهمان نوازی شهره هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز