خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

واقعه غدیر باید بصورت یک مکتب به فعلیت برسد

asdasd
کد خبر : ۴۰۷۹۶۷

اینطور نباشد که واقعه غدیر فقط در قالب حرف و شعار و دید و بازدید دیده شود بلکه بایستی این واقعه را بصورت یک مکتب به فعلیت و عینیت برسانیم.

به گزارش ایلنا  آیت الله نورالله طبرسی در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقع غدیر استان ، اظهار داشت: غدیر اساسی ترین برنامه های پیامبر اکرم(ص) برای دوام و عزت و شکوه اسلام است.
وی افزود: پیامبر (ص) در پی نزول آیه در هیجدهم ذی الحجه سال یازدهم هجری در مکانی به نام غدیر خم حضرت علی (ع) را جانشین خود قرار داد.
نماینده ولی فقیه در مازندران، افزود:بعد از واقعه غدیر دو قرائت غدیری و ثقیفه ای در اسلام جاری شد که از آن پس مردم به سه گروه ولایت پذیر، ولایت گریز و ولایت ستیز تقسیم شدند.
وی ، ادامه داد: به دلیل اهمیت واقعه غدیر و اینکه انقلاب ما انقلاب غدیری است باید این مناسبت مهم را در جامعه تسری داده و آن را بزرگ کنیم.
آیت الله طبرسی ، افزود: در ایران اسلامی نیز یک غدیر نو به رهبری امام راحل از قم شروع شد و اینطور شد که  توجه تمام دنیا به اسلام بیشتر و به آن حساس شدند و استکبار از آن پس شیعیان را به دلیل ظلم ستیزی و منطقی بودن آن تحت فشار قرارداد .
وی  با بیان اینکه با ظهور انقلاب اسلامی تمامی معادلات دشمن بهم خورد، گفت: دشمنان هرگز تصور نمی کردند که با ظهور مرجعی از قم تمامی معادلات آنان بر هم بخورد.
آیت الله طبرسی با تاکید بر اینکه واقعه غدیر از ارزش و منزلت بالایی برخوردار است، افزود: غدیر منشأء قدرت، فضیلت و همه ی پاکی هاست.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما به برکت غدیر صاحب انقلاب اسلامی شدیم ، عنوان کرد: از روز نخست انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان لحظه ای ما را راحت نگذاشتند.
وی به ضرورت پرداختن به واقعه غدیر اشاره کرد و گفت:  اینطور نباشد که واقعه غدیر فقط در قالب حرف و شعار و دید و بازدید دیده شود بلکه بایستی این واقعه را بصورت یک مکتب به فعلیت و عینیت برسانیم.
آیت الله طبرسی افزود: چنانچه غدیر در جامعه به خوبی معرفی شود به طور حتم فساد اداری، بدحجابی و بی حجابی از بین خواهد رفت و ادارات ما  نیز صالح می شوند.
وی با بیان اینکه اگر غدیر در جامعه احیا شود عدالت و مساوات نیز در جامعه حاکم می شود، گفت: می طلبد تا دستگاه های قضایی، اجرایی و مقننه نیز علوی شوند.
نماینده ولی فقیه در مازندران ، گفت: مازندران به عنوان سرزمین علویان بستر خوبی برای بازسازی واقعه غدیر است بنابراین لازم است تا در تحقق این امر مکتب، اندیشه و فکر غدیر را در جامعه ساری و جاری سازیم.
آیت الله طبرسی افزود: با  مشارکت مردم می توان  سرزمین علویان را غدیری کرد و از آنجایی که علاقه نسبت به برگزاری این  مراسم در میان مردم وجود دارد به طور حتم خروجی خوبی خواهد داشت.
وی در ادامه گفت: واقعه غدیر باید در مازندران ولایت مدار که مردم آن ارادت خاصی به امیرالمومنین دارند باشکوه تر برگزار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز