خبرگزاری کار ایران

شهردار بهشهر در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم :

طرح تفصیلی و بافت فرسوده بهشهر در دست مطالعه است

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۱۹۲

شهردار بهشهر به سه طرح زیر ساختی در دست مطالعه و در حال عملیاتی شدن اشاره کرد و گفت: طرح تجدید ممیزی با اعتباری حدود 500 میلیون تومان از یک ماه گذشته آغاز شد که حدود 50 نفر برای اجرای این طرح فعالیت می کنند.

شهردار بهشهر در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دولت یازدهم (سیمای امید) که در پارک ملت این شهر برگزار شد در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: شهرداری به عنوان یک سازمان مردم نهاد، دولت محلی و نهاد مردمی در سال اقتصاد مقاومتی – اقدام و عمل ، اقدامات مختلفی برای خدمت به مردم ارائه کرد و برنامه های زیادی را  در دستور کار دارد.
حمیدآزموده به اقدامات مختلف شهرداری بهشهر در 5 ماه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: موزائیک فرش معابر، پوشش فلزی انهار ، آسفالت خیابان ها ، سیل بند خیابان شهید مدنی، آب نمای ورودی پارک ملت، رنگ آمیزی ترافیکی و .. از اقدامات عمرانی و شهرسازی شهرداری طی 5 ماه سال 95 است که برای آن اعتباری حدود 29 میلیارد ریال هزینه شد.
وی هزینه تولیدات کارخانه سنگ شکن و قطعات بتنی را حدود 7 میلیارد ریال، هزینه خرید تجهیزات آتش نشانی(خرید 15 عدد شیر اطفاء ، خرید ست غواصی، خرید ماشین سنگین اطفاء، خرید تجهیزات فنی آتش نشانی، خرید 11 دستگاه بی سیم رادیویی ، خرید تجهیزات خودرو آبرسان، خرید برانکارد حمل مصدوم و مواردی دیگر ) بیش از 6 میلیارد ریال ، هزینه و عملکرد فضای سبز را حدود 30 میلیارد ریال طی 5 ماه سال جاری اعلام کرد.
شهردار بهشهر تجهیز و تکمیل کارخانه کمپوست را به عنوان یک پروژه زیرساختی و یکی از دغدغه ها و برنامه های اصلی شهرداری در بخش محیط زیست و خدمات شهری اعلام کرد و گفت: در حالی که شهرداری های شمال کشور مشکل دفع زباله دارند روزانه 130 تن زباله  به کارخانه کمپوست بهشهر حمل  و کود عالی تولید می شود که به دلیل غنی بودن زباله منطقه ، کود کارخانه کمپوست جزو مرغوب ترین کود در کشور است.
حمید آزموده بر تفکیک زباله از مبدأ تأکید کرد و افزود: باید با آموزش به شهروندان تفکیک زباله از مبدأ را در شهر نهادینه کنیم تا حجم زباله های کارخانه کاهش یابد.
وی هدفگذاری در بخش گردشگری  و توریسم را یکی دیگر از برنامه های سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: 33 اثر فرهنگی و میراثی در بهشهر داریم که به اطلاع مردم نرسیده  و از سوی دیگر اجناس میراثی زیادی داریم که در موزه شهرهای دیگر نگهداری می شود برای رفع این مسائل ، دو ساختمان اداری باغ شاه و ساختمان چیت سازی به اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران معرفی شد و بعد از موافقت نهایی ساختمان ، موزه بهشهر راه اندازی می شود.
شهردار بهشهر در ادامه به جنگل های در معرض تخریب و یا تعرض حاشیه شهر اشاره کرد و افزود: با در اختیار نهادن این فضاها به شهرداری ، می توان پارک های جنگلی در حاشیه شهر ایجاد کرد که طی پیگیری های انجام شده ، طرح الحاق سالار تپه  در حدود 30 هکتار جنگل سوزنی برگ به باغ شاه در استان به تصویب رسید که بعد از موافقت کمیته فنی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور  به شهرداری سپرده می شود که در این صورت مساحت 8 و نیم هکتاری پارک ملت به 35 هکتار افزایش می یابد.
آزموده ادامه نهضت آسفالت و پیاده روسازی را از برنامه های سال جاری اعلام کرد و گفت: در سال جاری با اتکا برتولیدات داخلی، تولید مصالح سنگ شکن و مصالح بتنی را افزایش دادیم تا با کاهش هزینه های خرید و ارتقای کیفی تولید خدمات را به طور مستقیم به مردم ارائه دهیم.
وی  تشکیل سازمان آرامستان، سازمان نوسازی و عمران شهری را از برنامه های سال جاری بر شمرد و گفت: در تلاشیم تعداد سازمان های شهرداری را افزایش دهیم.
شهردار بهشهر به سه طرح زیر ساختی در دست مطالعه و در حال عملیاتی شدن اشاره کرد و گفت: طرح تجدید ممیزی با اعتباری حدود 500 میلیون تومان از یک ماه گذشته آغاز شد که حدود 50 نفر برای اجرای این طرح فعالیت می کنند.
آزموده تجدید نظر در طرح تفصیلی بهشهر و طرح مطالعاتی بافت فرسوده را از طرح های مطالعاتی شهر اعلام کرد  و افزود: با این 3 پروسه مطالعاتی و شناسایی معضلات و مشکلات شهر می توان برنامه های مدونی را برای توسعه شهر در نظر گرفت.
وی ادامه داد: حدود 50 درصد کارها از طریق اتوماسیون انجام می گیرد که این روند باید تکمیل شود تا خدمات شهرداری سرعت گیرد.
شهردار بهشهر  به جمع آوری بلوار خیابان امام اشاره و تصریح کرد: در ادامه  باید برای زیبا سازی، نورپردازی و آّب نماسازی اقداماتی شود  تا با تغییر فضاهای شهری ، هتل سازی و ساماندهی عباس آباد بتوانیم شرایط اقامت طولانی مسافر  را در شهر فراهم کنیم و البته در کنار این اقدامات ، کلیه ی وظایف قانونی و جاری شهرداری طبق روال همیشگی انجام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز