خبرگزاری کار ایران

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

رشد 10 برابری مشتری اینترنت در مازندران /سرمایه گذاری 739 میلیارد تومانی در بخش زیر ساخت مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۰۴۶

سرعت دسترسی به اینترنت در مازندران 4 برابر و شبکه انتقال 3 ونیم برابر رشد داشت و پهنای باند مصرفی از 4 ونیم به 43 و نیم رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، جلسه شورای اداری شهرستان بهشهر با حضور معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مسئولان شهرستانی امروز در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر برگزار شد.
 
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه اظهار کرد: صادرات دانش بنیان در طول سه سال گذشته از 50 میلیون دلار به 120 میلیون دلار رسید و برای نخستین بار صادرات غیرنفتی بر واردات غیرنفتی غلبه کرد و در حال حاضر اقتصاد ایران 25 درصد متکی به نفت است.
 
امیرحسین دوایی افزایش صادرات غیرنفتی و دانش بنیان را از اولویت های مهم دولت تدبیر وامید برشمرد و اضافه کرد: سرعت دسترسی به اینترنت در مازندران 4 برابر و شبکه انتقال 3 ونیم برابر رشد داشت و پهنای باند مصرفی از 4 ونیم به 43 و نیم رسید.
 
وی با بیان اینکه مشتری شرط اول در هر کسب و کار است ، ادامه داد: در طول سه سال گذشته ،  مشتری  در مازندران  ده برابر شد و در این سفر هیات دولت به مازندران بیش از 1500 روستا به اینترنت پرسرعت متصل شدند.
 
معاون وزیر ارتباطات به توسعه نسل سوم و چهارم اینترنت اشاره کرد و گفت: 520 کیلومتر فیبر نوری بین شهرها  به شبکه های استان اضافه شد و میزان سرمایه گذاری های انجام شده در بخش زیرساخت  استان 739 میلیارد تومان است و تا پایان دولت 640 میلیارد تومان دیگر در بخش آی سی تی هزینه خواهد شد.
 
امیرحسین دوایی اشتغال و اقتصاد را دو موضوع مهم در توسعه  استان ها و کشور دانست و افزود: در اشتغال زایی و صنعت بایست منافع اقتصادی و منفعت کشور لحاظ شود چرا که محیط زیست از هر صنعتی مهمتر است و صنایع آلاینده به دنبال نفوذ در کشورهای درحال توسعه هستند.
 
وی بر اهمیت توسعه کشاورزی متناسب با اقلیم جغرافیایی اشاره کرد و ادامه داد: حفظ اشتغال فعلی برای دولت اولویت اساسی دارد.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به موسسه ای  مطالعاتی – اقتصادی  خاطر نشان کرد:  این موسسه مورد وثوق و مشورت سرمایه گذاران بین الملل است که در یک ماه گذشته گزارشی از اقتصاد ایران منتشر کرد که در این گزارش اطلاعات خوبی از منظر بین المللی به اقتصاد ایران و نکات منفی و مثبت سرمایه گذاری در ایران آورده شد و براساس این گزارش ها تهران در مقایسه با چهار شهر کوالامپور، بنگلور، ورشو و سنگاپوردر آی تی از منظر تولید توانست رتبه اول از نظر دسترسی به نیروی متخصص و باهوش به دست آرود.
 
معاون وزیر ارتباطات  قیمت دسترسی به اینترنت در تهران را از مزیت بعدی تهران اعلام کرد و افزود: تهران در حوزه زیر ساخت های آی تی و مکمل جایگاه متوسطی دارد و احترام به حقوق مالکیت پایین است البته در سال  های اخیر  با توجه به اقدامات انجام شده ، بخشی از نرم افزارهای ایران به کشورهای ازبکستان، ترکمنستان و افغانستان فرستاده شد اما اصل ریسک همچنان وجود دارد.
 

دوایی تصریح کرد: اگر وضعیت ریسک سرمایه گذاری بهتر شود تا 15 سال آینده ایران می تواند از طریق سفارش تولید نرم افزار سالانه 2 و نیم میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشد و 100 هزار شغل در حوزه برنامه نویسی ایجاد خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز