خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور در مازندران اجرا می شود؛

اجرای هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن در مهر ماه سالجاری

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۶۳۱

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن از سوم تا 23 مهر به روش اینترنتی و از 24 مهر تا 24 آبان سال جاری بصورت حضوری اجرایی می شود .

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران در جلسه شورای اداری که امروز در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر برگزار شد به اجرایی شدن هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن در مهر سال جاری اشاره کرد و گفت: سرشماری نفوس و مسکن با دریافت اطلاعات دقیق و کامل از شاخصه های اصلی برای برنامه ریزی های توسعه ای کشور لازم و ضروری است که نخستین سرشماری رسمی در ایران در سال 1335 آغاز و هر ده سال یکبار ادامه می یابد و اخرین سرشماری در سال 1390 در ایران اجرا شد.
اکبرزاده با بیان اینکه نرخ بیکاری، مهاجرت، میزان شهرنشینی ، میانگین سنی، ضریب جوانی جمعیت و بسیاری از اطلاعات مهم دیگر را می توان از طریق سرشماری بدست آورد افزود: ضریب جوانی جمعیت از سال 1375 تا 1390 از 36 درصد به 19 درصد کاهش یافت که این موضوع بیانگر پیری جمعیت است و براساس آخرین آمار 30 درصد خانوارها تک نفره هستند.
وی ادامه داد: در دنیا به روش پست، تلفن و یا اینترنت و در ایران تا سال 1390 به روش مستقیم و یا چهره به چهره سرشماری نفوس و مسکن انجام شد اما در سال جاری این سرشماری به روش ترکیبی و مدرن در کشور اجرا می شود.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی  مازندران رتبه آمار ایران در سازمان ملل متحد را در رنکینگ آ اعلام  کرد و افزود: از شهریور تا اوایل مهر امسال مرحله اطلاع رسانی به مردم و از سوم  تا 23 مهر سرشماری اینترنتی است بدین معنی که هر فرد به اینترنت دسترسی دارد اطلاعات را وارد سامانه می کند و از 24 مهر تا 24 آبان سرشماری حضوری به روال سال های گذشته (برای خانوارهایی که در سامانه  ثبت نام نکردند) اجرایی می شود و در نهایت 3 روز برای خانوارهای غایب در نظر گرفته شد تا خانوارها از طریق سامانه تلفنی اطلاعات را ارائه دهند.
اکبرزاده تعداد کارمندان مازندران را 120 هزار نفر اعلام کرد و گفت: کارمندان با ثبت نام اینترنتی می توانند سهم تأثیرگذاری در تسریع این طرح داشته باشند.
وی به مدیران ، معلمین ، دهیاران و بهورزان  بعنوان مکانیسم های در نظر گرفته شده برای تسریع در سرشماری نفوس و مسکن تأکید کرد و ادامه داد: ضریب نفوذ اینترنت در کشور 38 درصد و در مازندران 42 درصد است که با توجه به ضریب نفوذ اینترنت در استان انتظار داریم  ثبت نام در سرشماری به روش اینترنتی بیشتر باشد تا هزینه های دولت در سرشماری کاهش یابد از سوی دیگر دقت در  سرشماری اینترنتی بیشتر از سرشماری سنتی است.
وی ادامه داد: برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن سال جاری 21 هزار و 500 مأمور در کشور در نظر گرفته شده که سهم بهشهر 46 نفر با 8 کارشناس و 2 کلاس آموزشی است که کلاس های آموزشی باید از تاریخ 12 تا 18 مهر در ستاد سرشماری نفوس و مسکن بهشهر برگزار شود.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران روش های مجازی، حضوری و تلفنی را از روش های اجرای سرشماری نفوس و مسکن سال جاری اعلام کرد و گفت: انتظار داریم  تا ادارات و دستگاه ها همکاری های لازم با سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان داشته باشند و ستاد شهرستان امکانات، تجهیزات و خودرو را در اختیار مأموران قرار دهد و کارکنان دولت برای تکمیل فرم سرشماری به روش اینترنتی تشویق شوند.
اکبرزاده به نقش اصحاب رسانه بعنوان بازوان سازمان در حیطه اطلاع رسانی و آگاهی مردم تأکید کرد و افزود: لوگو و اخبار سرشماری در سایت ادارات قرار گیرد تا  با اطلاع رسانی بتوانیم میزان تکمیل فرم سرشماری به روش اینترنتی را افزایش دهیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز