خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران :

بازدارندگی تخلفات اقتصادی با ایجاد پلیس اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۳۹۷۲۷۴

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : پلیس اقتصادی می‌تواند در بروز تخلفات اقتصادی بازدارنده باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، محمد محمد پور عمران در چهارمین همایش استانی تجلیل از واحدهای برتر حامی حقوق مصرف کنندگان  که در سالن اجتماعات بانک صادرات برگزار شد بااشاره به پلیس اقتصادی ، اظهار داشت: بعضی از واحدهای کار آفرین نگاهی به بازار تقاضا ندارند و خواست مشتری برایشان اهمیتی ندارد، پلیس اقتصادی در برابر این نوع واحدها می‌توانند بازدارنده باشند.
وی افزود: باید نگاه به سازمان حمایت از مصرف کننده تغییر کند و از حالت نظارتی و امنیتی خارج شده و به فرهنگ تبدیل شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به اهمیت و ضرورت مشتری مداری پرداخت و گفت: آخرین نسخه از تعریف کیفیت می‌گوید، کیفیت یعنی خواسته مشتری و چیزی که مورد پسند باشد بنابراین باید تلاش کنیم تا تا حقوق مصرف کننده به نحو شایسته رعایت شود.
محمدپور عنوان کرد:  در اقتصاد ما ، توجه به عرضه کالا است و تقاضا دیده نمی‌شود که این یک اشتباه است این درحالی است که تقاضا مهم تلقی می شود.
وی با بیان اینکه مصرف درست امری مهم است که در اسلام نیز به تاکید شده است ، افزود: مصرف درست چرخ اقتصاد را به حرکت در می آورد و همچنین طرف تقاضا نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
محمدپور به راهکارهای حل مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: صدور کارت اعتباری خرید برای لوازم خانگی، مسکن و خودرو می‌تواند مشکل اقتصادی را تا حدی سرو سامان ببخشد.
وی ، امانت داری، صداقت، حفظ سلامت، اصالت کالا، اصالت مارک تجاری و ... را از شاخصه های مهم تولید کالا عنوان کرد و افزود: بسیاری از تجار خارجی عنوان میکنند که برخی از تولید کنندگان ما حقوق مصرف کننده را به خوبی رعایت نمی کنند.
 محمدپور با اشاره به رقم بالای قاچاق کالا در ایران، گفت: سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که اگر تنها از ورود پنج میلیارد آن جلوگیری شود ۲۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز