خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ ساری:

30 درصد مدارس ناحیه 2 نیازمند تخریب و بازسازی است

کد خبر : ۳۹۷۲۷۲

رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری ، گفت: آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری دارای 225 مدرسه است که از این تعداد 30 درصد مدارس ما بالای 30 سال عمردارند که نیاز است تخریب یا بازسازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، شعبانعلی  شاکری در  نشست خبری با موضوع پروژه مهر که با حضور روسای کارگروه های هفت گانه این پروژه در محل سالن کنفرانس آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد سراسر نور حضرت فاطمه معصومه (ص) و روز دختر  و همچنین روز خبرنگار اظهار داشت:  هدف از اجرای پروژه مهر، ایجاد تحول نوین در نگرش دانش آموزان و ارتقای کیفی و کمی فعالیت های آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس است .
وی افزود: با انجام این اقدام با برنامه ریزی مناسب تلاش می کنیم تا بتوانیم مشکلات موجود در مدارس را شناسایی و آنها را برطرف کنیم که این اقدام هر ساله بعد از اتمام امتحانات خرداد ماه تا ابتدای مهرماه انجام می گیرد.
رئیس آموزش و پرورش  ناحیه 2 ساری، گفت: در طی این مدت، 7 کارگروه در بخش های مختلف بهسازی، تعمیر، تجهیز، ساماندهی ، سازمان‌دهی و شاداب سازی مدارس را پیگیری می کنند.
وی  به اقداماتی که در پروژه مهر سال 94 در آموزش و پرورش ناحیه 2 صورت گرفته است اشاره کرد وافزود: به همت دبیرخانه این پروژه و تلاش کارگروه های 6 گانه ،  این اداره توانست در بحث پروژه مهر، از  بین آموزش و پرورش 7 شهر پرجمعیت استان، رتبه اول را  کسب کند.
شاکری عنوان کرد: آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری دارای 225 مدرسه  است که از این تعداد 30 درصد مدارس ما بالای 30 سال عمردارند که نیاز است  تخریب یا بازسازی شود.
وی با اشاره به اجرای پروژه مهر سال 95 ، گفت: برخی از مدارس این ناحیه  مانند، مدرسه ابتدایی طوقدار، شجره طیبه میاندرود ساری و حضرت آمنه، در اولویت ساخت قرار دارد و در عین حال چند مدرسه هم ویژه نیاز به تخریب و بازسازی دارد.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری ، با بیان اینکه یک نوبته شدن مدارس از تاکیدات وزیر آموزش و پرورش است، ادامه داد: حدود 20 مدرسه دو نوبته در ناحیه 2 ساری داریم که نیاز به 20 فضای مستقل آموزشی  دارد تا این مدارس از دو نوبته خارج شوند.
شاکری به مشارکت مجمع خیرین مدرسه یار و مدرسه ساز آموزش و پرورش ناحیه 2ساری اشاره و از بهره برداری سه فضای آموزشی در حال ساخت  تا پایان مهرماه خبر داد و افزود: سال 94 خیرین  بیش از 2 میلیارد تومان در بحث مدرسه سازی  مشارکت کردند.
وی، عنوان کرد:  مشارکت های خیرین به غیر از حوزه مدرسه سازی در بخش های دیگر ، 2و نیم میلیارد تومان در سال 94 بوده است.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری ، مقاوم سازی مدارس را از دیگر فعالیت ها ی دیگر این ناحیه عنوان کرد و  از کلنگ زنی مدرسه سه کلاسه روستای مفتی کلای ساری در نیمه دوم مرداد ماه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران خبر داد.
شاکری ، ادامه داد: این مدرسه در فضای 490 متری و با مشارکت 500 میلیون تومانی یکی از خیرین ساخته خواهد شد که شامل، سه کلاس درس، کارگاه، نمازخانه، اتاق استراحت دبیران و اتاق مدیر و ... خواهد بود.
وی با بیان اینکه اهم انتظارات  پروژه مهر سال جاری را بر طبق منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رییس جمهوری با محوریت اقتصاد مقاومتی و تدبیر در 33 شاخص  و 4 محور به  مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه 2 ابلاغ کردیم، گفت: شعار امسال ما " مهر با نشاط در مسیر تدبیر و عمل " نام گرفته است.
شاکری، صرفه جویی و کاهش هزینه ها در 9 شاخص، خرید و مصرف کالاهای ایرانی در 10 شاخص، مطالبه گری و درخواست در 4 شاخص و اقدامات عمومی و فرهنگ سازی مدیریت مدرسه در 10 شاخص از محورهای پروژه مهر 95 عنوان کرد.
وی، با بیان اینکه سه فرزند شهید مدافع حرم ساروی در مدارس ناحیه 2 ساری تحصیل می کنند، افزود: همه توفیقات خود را  زمینه تعلیم و تربیت  تقدیم به فرزندان شهدای حرم ؛ رجایی فر ،  اسدی می کنیم و امیدواریم در ماموریتی که در عرصه تعلیم و تربیت داریم به درستی ایفای نقش کنیم.
وی، درباره برنامه های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه 2 در سال 94 و اهم برنامه های سال جاری ، اظهار داشت: در همه حوزه های آموزشی اعم از برگزاری جشنواره جابربن حیان ، خوارزمی و...این ناحیه رتبه های خوبی در سطح استان داشته است و نشان از کار کیفی در مدارس این ناحیه است
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری، افزود: در امتحانات نهایی پایه های سوم و پیش دانشگاهی هم در بین 7 شهر پر جمعیت استان( دو ناحیه ساری، نوشهر، چالوس، بابل، آمل، قائمشهر ) رتبه یک را کسب کردیم و در امتحانات تیزهوشان، کیفیت مدارس شاهد و آموزش هم در استان و هم در بین 7 شهر حایز رتبه های رضایت بخشی شدیم.
شاکری یادآور شد: در سال گذشته 25 هزار دانش آموز را به اردوهای درون شهری ، استانی ، کشوری و راهیان نور اعزام کردیم  و در هفته گذشته هم دانش آموز " محمد مهدی قاسمی " از همین ناحیه  در مسابقات قرآن – عترت و اذان رتبه یک کشوری را در رشته اذان کسب کرد.
شاکری، از کسب رتبه 5 کشوری توسط " زینب عربی" دانش آموز  یکی ازمدارس ناحیه 2، در مسابقات کشوری انشاء، خبر داد و گفت: در بحث آموزش ابتدایی ، 7 طرح تدریس برتر و سه طرح درس پژوهی به مرحله استانی راه یافتند.
وی، درباره شمار دانش آموزانی که در مدارس آموزش و پرورش ناحیه 2 ثبت نام کردند ، اظهار کرد:در سال گذشته 35 هزار و 400 دانش آموز به غیر از پیش دبستانی ها ، ثبت نام داشتیم و که با پیش دبستانی ها 38 هزار نفر رسید در حالی که پیش بینی ما برای سال تحصیلی جدید هم ، همین تعداد دانش آموز است .
شاکری  به استقرار پایه دهم  در مدارس اشاره کرد و ادامه داد: پیش بینی های لازم برای فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و منابع آموزشی در این پایه انجام شده است و دبیران و مدیران میانی این پایه انتخاب و برای گذراندن دوره های آموزشی به آموزش و پرورش استان معرفی شدند.
شاکری درباره موضوع هدایت تحصیلی ، گفت: ماموریت  و شاخص ها در هدایت تحصیلی کنونی کاملا تغییر کرده است و 6عامل در انتخاب رشته تحصیلی برای دانش آموز مورد توجه بوده است.
وی در ادامه افزود: آموزش و پرورش هم بر حسب شرایط موجود و تغییر شاخص ها، جلسات توجیهی برای خانواده ها، مدیران و مشاوران برگزار کرد ولی در عین حال شاهد مراجعاتی از سوی دانش آموزان و والدین بودیم که خواستار ثبت نام در رشته های مورد نظر خود بودند.
شاکری در ادامه با اشاره به اینکه تب تند  گرایش به رشته تجربی جامعه را فرا گرفته است ، افزود: در سال جاری 540 هزار نفر از شرکت کنندگان کنکور، رشته علوم تجربی بودند.
وی، به ظرفیت هدایت تحصیلی  در ناحیه 2 اشاره کرد و گفت: 52 درصد از دانش آموزان ما می توانستند در شاخه نظری( علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی)  و 48 درصد در شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش ثبت نام کنند که از بین 3هزار دانش آموز پایه نهم ناحیه 2 حدود یکهزار و 600 نفر در شاخه نظری  سهمیه داشتند و در حالت خوب سهم تجربی  ثبت نام 600 دانش آموز پایه نهم است در حالی که درخواست والدین و دانش آموزان در این رشته بالاتر از این سقف بوده است.
شاکری، افزود: در طی دو هفته اخیر هدایت تحصیلی بحث مهمی بود که مراجعات زیادی را در پی داشت ولی اکنون با مدیریتی که در این موضوع شد کم ترین مراجعات را داریم .
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری از راه اندازی 50 پایگاه اوقات فراغت در آموزش و پرورش ناحیه 2 ساری خبر داد و افزود: از شروع تعطیلات تاکنون در 20  مدرسه ناحیه 2 ساری که برای اسکان مسافران و فرهنگیان آماده شده است بیش از 7هزار نفر روز مهمان پذیرش و  اسکان داده شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز