خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری مازندران:

میزان طلاق در مازندران 2.2 درصد کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۸۱۸

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری مازندران گفت:میزان طلاق در استان مازندران در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به میزان مشابه سال گذشته 2.2 کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان محمودآباد ، علیرضا یونسی عصر سه شنبه در نشست بررسی ساز وکارهای کنترل کاهش وطلاق که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت:میزان طلاق در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به میزان مشابه گذشته نشان دهنده کاهش نرخ طلاق است.

وی با اشاره به اینکه سیاست کلی دولت تدبیر وامید کاهش نرخ طلاق وافزایش نرخ ازدواج است، ادامه داد: طرح جامع کاهش طلاق با ۵ استراتژی تهیه و تدوین شد.

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری مازندران ، افزود: پیشگیری از وقوع طلاق، مشاوره پیش از ازدواج وانتخاب زوج ، آموزش مهارت های زناشویی،جنسی و حقوقی ، آموزش والدین زوجین ، آموزش زوجینی که در 5 سال اول زندگی مشترک هستند از جمله راهبردهایی ست که این طرح دنبال می کند.

یونسی با بیان این که پرداختن به آسیب‌های اجتماعی باید با اتکا بر مجموعه سرمایه‌های استان در بخش‌های مرتبط و مشارکت مردم صورت گیرد، گفت: برای همه بخش‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی در استان برنامه داریم و برخورد و مقابله با این پدیده فراگیر و پیچیده باید علمی، عقلانی و اصولی باشد.

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه بیشترین میزان طلاق در استان مازندران مربوط به پنج سال اول زندگی مشترک است ،گفت: در این راستا گروه هایی متشکل از زوجینی که در 5 سال اول زندگی مشترک تا مرز طلاق پیش رفته اند و منصرف شده اند تشکیل شده و با دادن مشاوره به زوجینی که درخواست طلاق دارند ، می توانند در کاهش نرخ طلاق می توانند تاثیر بسزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کاهش طلاق باید محله محور شود ، اضافه کرد: اگر اختلافی بین زوجین رخ دهد با مداخله وراهنمایی روحانیت حاضر در محلات و ریش سفیدان می توان از وقوع طلاق جلوگیری نمود .

یونسی میزان طلاق در شهرستان محمودآباد را نگران کننده خواند و تصریح کرد: در این راستا باید با برنامه ریزی صحیح وعلمی این معضل را در محمودآباد کاهش داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز