خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی مازندران:

محصولات کشاورزی می‌تواند سهم خوبی در صادرات داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۲۸۲

رئیس جهاد کشاورزی مازندران گفت: محصولات کشاورزی می‌تواند سهم خوبی در صادرات به کشور ترکمنستان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، دلاور حیدرپور در نشست سفیر و رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد ترکمنستان و فعالان اقتصادی مازندران که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: مازندران با دارا بودن قابلیت کشاورزی و تولید 6 میلیون تن محصولات کشاورزی می‌تواند مبادلات تجاری خوبی را با کشور همسایه و دوست، ترکمستان برقرار کند.
 
وی افزود: مازندران ظرفیت تولید 300 هزار تن مرغ را دارد که در حال حاضر به دلیل محدودیت مصرف  200 هزار تن تولید می‌کند و با توجه به قابلیت‌هایی که در این بخش دارد این استان می‌تواند تا 100 هزار تن مرغ  برای عرضه صادرات را تولید کند.
 
رئیس جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازندران 40 درصد تولید جوجه یک روزه کشور را به خود اختصاص داده، گفت: 55 درصد از مرکبات کشور در مازندران تولید می‌شود که پرتقال و نارنگی بیشترین عرضه در بازار را دارد.
 
وی به ظرفیت تولید صنایع لبنی در استان اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید 5 هزار تن شیر در روز در حوزه صنایع لبنی از ظرفیت‌های بخش‌کشاورزی در استان است که می‌توان در این بخش از صادرات ورود پیدا کرد.
 
حیدرپور با بیان اینکه 200 میلیارد تومان یارانه برای صادرات محصولات‌لبنی اختصاص یافته، عنوان کرد: تولید گل‌زینتی و درختچه تزیینی یکی دیگر از مزیت‌های استان‌مازندران برای عرضه صادرات محسوب می‌شود.
 
وی تولید حدود 100  هزار تن شیلات در مازندران را از مزیت‌های صادراتی استان نام برد و گفت: در صورت قرارداد میان‌مدت این محصول انتقال تکنولوژی را هم  می‌توانیم داشته باشیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز