خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی:

درشورا هاکمبودهای قانونی و ساختاری مشاهده می شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۳۹۰۷

یوسف نژاد گفت:با توجه به کارایی و توانمندی شورای اسلامی شهر حتی شورای کشور و شورای استان در قبال این پارلمان شهری جایگاه تعریف شده ای ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، علی اصغریوسف نژاد  امشب در جلسنه علنی شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شورای شهر هر دو حاصل آرای مردم است، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا ارتباط مناسبی با سازمانها، نهادها و ادارات  برقرار کرده و مشکلات و شرایط موجود درشهر و شهرستان را احصاء و در جهت مرتفع  کردن آن اقدام کنیم.
 
وی افزود: سیستم فعالیت های مبتنی بر خرد جمعی در دنیا سابقه دارد و کشورهای توسعه یافته این اصل را مبنای امور خود قرار می دهند این در حالی است که خرد جمعی و عقلی در کشور ما کمتر مشهود است.
 
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ، گفت: شرط موفقیت در توسعه شهری این است که عقل را به عنوان طوفان فکری مبنا و اصل کارهایمان قرار دهیم و این امر میسور نمی شود مگر اینکه همه با هم تعامل و همکاری داشته باشند.
 
یوسف نژاد به فعالیت شورا و اثر گذاری آن در جامعه  اشاره کرد و افزود: عملکرد و اثر گذاری شورا در میان مردم سبب شده است تا مردم برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات شورای اسلامی شهر ترغیب شوند.
 
وی عنوان کرد: در جلسه مطرح شد عده ای بر این باورند که می توانند دررد صلاحیت ها دخالت کنند که این تفکر به معنای دخالت در انتخابات است که به شدت با آن مقابله خواهم کرد.
 
یوسف نژاد با بیان اینکه گاهی در شورا کمبودهای قانونی  و ساختاری مشاهده می شود که بایستی در آینده این خلاء جبران شود، ادامه داد: با توجه به کارایی و توانمندی شورای اسلامی شهر حتی شورای کشور و شورای استان در قبال این پارلمان شهری جایگاه تعریف شده ای ندارد.
 
وی به لایحه مدیریت شهری اشاره کرد و ایجاد یک لایحه یکپارچه مدیریت شهری را در شهر و شورای شهرداری امری الزامی دانست.
 
یوسف نژاد با بیان اینکه شورای شهر شورای شهرداری نبوده بلکه شورای مردم است ، عنوان کرد: با توجه به فعالیت های و عملکرد های خوبی که در شهر از سوی شورای شهر و شهرداری ساری صورت گرفته است تا آنجایی که نهاد شهرداری نهاد اول شهر حتی استان تبدیل شده است که حاصل آن ارتقاء نگرش مردم نسبت به مدیریت شهری است.
 
وی افزود: برای توسعه شهری بایستی تصمیم مدیریت شهری مبتنی بر نگرش و افق فکری دورتر توام با نگاه کارشناسی باشد و نباید منافع عده ای محدود ی از مردم مبنای فعالیت های شهری قرار گیرد.
 
یوسف نژاد با تاکید  بر اینکه تصمیات شورا باید مبتنی بر قانون گرایی باشد و اینطور نباشد مردم شورا را قانون گریزبدانند، افزود: شورا می تواند مدل مناسب و الگو برای کشور باشد.
 
وی افزود: گفتگوی نقادانه نباید به عنوان مسائل چالشی در رسانه ها مطرح شود گاهی نقد قابل ستایش و احترام است بنابراین مرز نقد و تضعیف باید به خوبی مشخص شود.
 
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ، گفت: شورا و شهرداری در کمسیون ها می توانند از ظرفیت  و پتانسیل کارشناسان و نخبگان در این حوزه در راستای پیشبرد اهدافشان در جهت توسعه شهری استفاده کنند.
 
وی عنوان کرد: با توجه به عملکرد خوب شورا در شهر باید قوه نظارتی شورا در تصمیم گیری ها و امور اجرایی را افزایش دهیم کما اینکه این مسئله در مجلس نیز وجود دارد.
 
یوسف نژاد ، افزود: باید تمهیداتی در شورای شهر اتخاذ شود تا بیشتر از ظرفیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در جهت رشد توسعه شهری استفاده شود که تحقق این امر سبب می شود تا ذائقه مردم نسبت به مدیریت شهری مثبت شود.
 
وی در ادامه به تقویت کمسیون های تخصصی شورا و توسعه پایدار و درآمد های شهری تاکید کرد و گفت: آموزش و تربیت نیروهای خلاق در دستور کار شوراقرار گیرد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز