خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

ایجاد کارگروه فرهنگی ورزشی برای افزایش شادابی مدارس

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران، گفت: کارگروه فرهنگی ورزشی برای هر چه بهتر برگزاری پروژه مهر و شاداب‌سازی مدارس در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، محمد شعبانی در نشست خبری افزود: با توجه به اینکه مدرسه یک فضای کاملا پرورشی است بنابراین تمرکز بر این فضا با در نظر گرفتن محیطی زیبا و جذاب برای دانش آموزان در جهت ارتقای شادابی آنان امری الزامی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

شعبانی گفت: حدود سه میلیون و 600 هزار جلد کتاب در سطح مدارس استان وجود دارد که از این میزان یک میلیون و 600 هزار کتاب متناسب با سنین دانش آموزان نیست.

وی از ساماندهی کتابخانه‌ها در سطح مدارس خبر داد و گفت:  20 میلیون جلد کتاب با کتاب‌های کتابخانه‌ای مدارس جابه جا می‌شود.

شعبانی به همیار کتاب در سطح مدارس استان اشاره کرد و افزود: همیار کتاب متشکل از دانش آموزان علاقه‌مند به کتاب و کتابخوانی است که بعد از گذراندن آموزش‌های لازم زیر نظر اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، به عنوان کتابدار در مدارس فعالیت خواهند کرد.

وی به اهمیت کتاب و کتابخوانی پرداخت و گفت: تمامی مدارس استان از کتابخانه برخوردار هستند و حدود یک هزار کتابخانه  مستقل سهم 30 درصدی آموزش و پرورش مازندران است.

وی عنوان کرد: در جهت شاداب سازی دانش آموزان در اولین روز از مهر پیشنهاد شد تا در این روز تدریس صورت نگرفته و دانش آموزان  یک روز بدون کتاب را به بیان خاطرات خود بپردازند.

معاون  فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش مازندران گفت: اجرای سرود همگانی و اهمیت دادن به ورزش دانش آموزان از جمله اهدافی است که این نهاد در راستای شادابی دانش آموزان در طول تحصیل دنبال می‌کند.

وی برگزاری بازی‌های بومی و محلی را در ادامه معرفی مصادیق شاداب سازی مدارس و نظارت بر فرآیند آن را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد.

شعبانی، نظارت جدی بر فضا آرایی مدرسه، تعمیر و تجهیز فضای ورزشی، برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس را از جمله برنامه‌های این نهاد برشمرد.

وی به برنامه ریزی فعالیت ‌های پرورشی خارج از مدرسه از قبیل دارالقرآن و کانون فرهنگی ورزشی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 46 کانون فرهنگی ورزشی و 28 کانون دارالقران در استان فعالیت می‌کند.

شعبانی برگزاری نمایشگاه با توانمندی دانش آموزان را از برنامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد افزود: تاکنون 400 اثر از توانمندی‌های دانش آموزان خریداری شده  که در قالب هدایا به میهمانان این نهاد ارائه می‌شود.

وی افزایش مشارکت دانش آموزان را در برنامه فرهنگی وورزشی را از دیگر اهداف این سازمان عنوان کرد وگفت:  ساماندهی سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها و بوفه از نخستین روز بازگشایی مدارس تا پایان سال تحصیلی در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

کد خبر : ۳۹۳۷۳۳