خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران:

در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار ارزشمندی در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۹۴۶

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران گفت: پس ازسالهابرای نخستین بار بعد از سه دهه پرچم کاروان خدمت گزار سازمان به دست یک مدیر با کفایت و پاکدست سازمانی اقای دکتر نوربخش سپرده شد

به گزارش خبرنگار ایلنا از بابلسر، سید علی‌اصغر محمودی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه مازندران بمناسبت هفته تامین اجتماعی گفت: در 25 تیرماه هرسال بلحاظ اینکه در سال 1354 در چنین روزی برای اولین بارقانون تامین اجتماعی تصویب شد بر اساس تصویب این قانون هر ساله این روز بنام تامین اجتماعی نامگذاری گردید.

وی با اشاره به جایگاه رفیع خبرنگاران در جامعه اشاره کرد افزود: نقش خبرنگاران درجامعه نقش حیاتی وتاثیر گذار است و اگر خبرنگاران بخوبی نتوانند به وظایف خود عمل نمایند جامعه دچار سردرگمی میشود.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران افزود: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن پوشش کارگران مزد و حقوق بگیر به صورت اجباری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد به صورت اختیاری است و براساس قانون، سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه‌ها (با مشارکت بیمه شده و کارفرما) تأمین می‌شود و متکی به منابع دولتی نیست.

محمودی خاطر نشان کرد:  به همین دلیل، دارایی‌ها و سرمایه‌های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است و نمی‌تواند قابل ادغام با هیچ یک از سازمان‌ها و مؤسسات دولتی یا غیردولتی باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران افزود: تکیه‌گاه اصلی این سازمان مشارکت سه‌جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت در عرصه‌های مختلف سیاستگذاری، تصمیم‌گیری‌های کلان و تأمین منابع مالی است.

یک میلیون و 850 هزار نفر درمازندران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

وی آمار افراد زیر پوشش این اداره کل را یک میلیون و 850 هزار نفر اعلام کرد و گفت: که این آمار 59 درصد جمعیت استان را شامل می شود ودر کشوربا توجه به جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی مازندران رتبه هشتم کشور را از آن خود کرده است.

محمودی افزود : در حوزه بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان در استان با 111 هزار بیمه شده اصلی وتبعی که جمعیت 250 هزارنفررا شامل میشود رتبه نهم کشور را مازندران در سازمان را دارا میباشد این جمعیت با 650 هزارنفر بیمه شدگان که رتبه هشتم در کشور میباشد جمعیت تحت پوشش را در استان شامل شده است.

در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار ارزشمندی در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر 110 هزار کارگاه مازندران تحت‌پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت:به لحاظ خدمات‌دهی به کارگاه‌ها، مازندران بعد از شرق تهران ، اصفهان و خراسان رضوی رتبه چهارم را در این حوزه داراست.

محمودی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید پس ازسالهابرای نخستین بار بعد از سه دهه پرچم کاروان خدمت گزار سازمان به دست یک مدیر با کفایت و پاکدست سازمانی اقای دکتر نوربخش سپرده شدگفت: در دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار ارزشمندی در سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت که حذف لیست کاغذی و ارائه اینترنتی آن ، ابلاغ الکترونیکی به کارفرمایان و الکترونیکی کردن پرونده بیمه شدگان بخشی از آن جمله است.

تأمین اجتماعی 20 نوع تعهد و خدمت قبل تولد تا مرگ دارد

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی 20 نوع تعهد و خدمت قبل تولد تا مرگ دارد، گفت: این سازمان از نظر درآمد و هزینه خودگردان است و 90 درصد درآمد‌های این نهاد از درآمد حق بیمه‌هایی است که از بیمه شده‌ها دریافت می‌شود.

محمودی با بیان اینکه تاکنون 127 هزار نفر بیمه شدگان جدید هستند که پرونده الکترونیکی دارند، گفت 4 میلیارد تومان برای زیرساخت و تهیه تجهیزات پرونده الکترونیکی اختصاص یافت که تا کنون بخشی از آن تامین و برای تجهیز آن نیاز است که باید تخصیص یابد.

 سازمان در جهت سازمان دهی و راست آزمایی کارهای خوبی انجام داده است

وی با بیان اینکه در استان مازندران 50 هزار راننده درون‌شهری و برون‌شهری، 40 هزار کارگر ساختمانی، 30 هزار قالیباف بهره‌مند از بیمه تأمین اجتماعی هستند گفت:در سیاست های اخیر سازمان در جهت سازمان دهی و راست آزمایی کارهای خوبی انجام گرفته و اعتقاد بر این است که درگذشته افراد غیر بر سرسفره سازمان نشسته و از مزایای سازمان بهره مند شده اند.

محمودی با تشریح اینکه در شرایط فعلی که ایجاد اشتغال پایدار یکی از سیاست های اصلی دولت محسوب می شود اظهار داشت: در همین راستا تلاش براین است که تعامل بسیار خوب با کارگاهها و تولید کنندگان مورد توجه قرار گیرد و تا حد امکان از تعطیلی کارگاهها جلوگیری شود.

وی افزود : براساس بخشنامه اخیرسازمان در همین راستا تخفیف جرایم دیرکرد برای کارفرمایان خوش حساب در نظر گرفته شده است که  تخفیف بین 50 تا 100 درصد است و کارفرمایان می توانند با استفاده ازاین فرصت نسبت به پرداخت بدهی کارگاههایشان اقدام کنند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اجرای طرح کرامت رضوی در تامین اجتماعی ، افزود : سال گذشته حدود 26 هزار بازنشسته در کشور به صورت رایگان به مشهد مقدس اعزام شدند که از این تعداد یک هزار و 500 نفر سهم استان مازندران بود.

وی افزود : همچنین طرح اعزام به عتبات عالیات ، طرح نسیم سلامت و بیمه تکمیلی از دیگر خدماتی است که سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان و مستمری بگیران ارائه می دهد.

پیشی گرفتن مصارف از منابع

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی در ادامه این نشست از پیشی گرفتن مصارف از منابع خبرداد و یاد آور شد: این سازمان در مازندران سه هزار و 500 میلیارد ریال مطالبه معوقه دارد که مبلغ 500 میلیارد ریال آن بدهی دستگاههای دولتی است که در این میان نساجی مازندران به عنوان بزرگ ترین بدهکار با 450 میلیارد ریال نامبرد.

وی در همین راستا افزود: 79 هزار کارگاه بدهکار در استان داریم اما 40 درصد از این بدهی‌ها مربوط به کارگاه‌های بزرگی است که تعداد آنها به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد.

محمودی ازپرداخت هشت میلیارد و 400 میلیون تومان بیمه بیکاری بصورت  ماهانه در شرایط فعلی خبرداد و افزود: هم اکنون 10 هزار و 676 نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند.

سال گذشته 15 هزار کارگرساختمانی تحت پوشش بیمه  قرار گرفتند

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در خصوص بیمه کارگران ساختمانی و سهمیه استان مازندران هم  اظهارداشت : از سال 87 تا سال 93 در مجموع سهمیه ای که برای بیمه کارگران  ساختمانی در استان مازندران لحاظ شده بود، 25 هزار نفر بود ، در حالیکه در سال گذشته 15 هزار نفر تحت پوشش بیمه کارگری قرار گرفتند.

وی از متمرکز شدن پرداختی ها در سالجاری خبرداد و افزود: برای نخستین‌بار از خرداد امسال حقوق مستقیم از مرکز پرداخت می‌شود، وهدف از این طرح شناسایی افرادی است که همزمان از چند نقطه حقوق دریافت می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز