خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران:

پایانه برنج کشور در مازندران راه اندازی می شود/ سرمایه گذاری یکهزار و 713 میلیارد تومانی واحدهای صنعتی

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۶۶۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ، گفت: پایانه برنج کشور امسال در مازندران راه اندازی می شود که با ایجاد این پایانه صادرات برنج افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، محمد محمدپور عمران به ‌مناسبت روز ملی صنعت و معدن در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه هدف ما وحدت ‌رویه برای توسعه مازندران است، افزود: جبهه مقابل دشمنی به نام بیکاری، فقر، محرومیت و توسعه‌نیافتگی است و سنگر ما باید توسعه استان باشد.
وی با بیان اینکه اصل توسعه به تولید برمی‌گردد، افزود: در حوزه صنعت وضعیتی که تحویل گرفتیم در رکود کامل بود چون انحراف طرح‌های زودبازده در استان بیش از نُرم کشوری بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه سیاست‌های انقباضی در استان ما نسبت به کشور بیشتر بود، گفت: گره‌ گشایی از واحدهای موجود و بهره ‌برداری از واحدهای نیمه ‌تمام از اهداف ما بود.
محمدپور عمران با اشاره به پایه‌گذاری کلینیک صنعت در مازندران، گفت: در کارگروه تسهیل این اقدام سبب برتری مازندران از نظر رسیدگی به امور و مشکلات واحدهای موجود، شد.
وی بهره‌ برداری از واحدهای موجود را از دیگر اقدامات  این سازمان عنوان کرد و افزود: امسال 541 واحد صنعتی را با یک‌هزار و 713 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام‌ شده  به بهره برداری رسید که این میزان از لحاظ حجم سرمایه گذاری 39 درصد بیشتر بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به اشتغال 8 هزار و 750 نفر به صورت مستقیم و 19 هزار نفر به صورت غیرمستقیم در استان اشاره کرد و گفت: مازندران عنوان هفتم اشتغال صنعتی مازندران را به خود اختصاص داده است.
وی  از صدور یک‌هزار و 838 فقره مجوز جدید در قالب 6 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری  خبر داد و گفت: ب به محض صدور مجوز به این واحدها   فعالیت تولیدی نیز شروع شد.
محمدپور عمران از سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران خبر داد و افزود: 27 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران صورت گرفت.
وی با بیان اینکه در حوزه صنعت از 20 دستگاه اجرایی نیازمند استعلام برای مجوز تأسیس واحدهای صنعتی جدید هستیم، عنوان کرد: ایجاد پنجره واحد سبب شد تا فرآیند هماهنگی‌ها و استعلامات در زمان کمتری انجام شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ، ادامه داد: در حال نوشتن برنامه‌های الکترونیکی هستیم و نبود پنجره واحد الکترونیک سبب شد تا سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام نشود و این امر بایستی جزء مطالبات رسانه ها از دستگاههای اجرایی باشد.
محمدپور عمران با بیان اینکه برخی از بحران‌هایی که از گذشته به حال ادامه پیدا کرد ، چاره‌اندیشی کردیم، افزود: برای نساجی مازندران برنامه‌های متعددی دیده شد که در نخستین مرحله با پرداخت 22 میلیارد تومان وضعیت موجود و حقوق کارگران اختصاص داده شد.
وی با اشاره به اینکه با رفع پلمب، ماشین‌آلات در نساجی مازندران باید نصب و تکمیل خط چاپ و رنگرزی باید صورت گیرد، تصریح کرد: 7 میلیارد تومان  دراین امر به نساجی مازندران اختصاص داده شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران به فعالیت واحدهای اشتغال بیش از 50 نفر اشاره کرد وافزود: باز شدن حتی یک واحد تولیدی برای ما مهم است.
وی با اشاره به اینکه 130 واحد تملیکی از گذشته برای ما به ارث رسیده که در حال حاضر با سرعت کمتری حرکت می‌کند و هدف ما جلوگیری از این رویه است، گفت: پروژه خزرخز از دادگاه رفع توقیف شد و بانک صنعت معدن آماده واگذاری است، در آینده نزدیک فراخوان مزایده آن برقرار می‌شود، در حال حاضر سرمایه‌گذاران ایتالیایی اعلام آمادگی کردند.
محمدپور عمران پروژه اکتشاف معدنی را از نیازهای استان عنوان کرد و گفت: پروژه غدیر با 5 هزار و 300 کیلومتر مربع در مازندران با جدیت پیگیری می‌شود.
وی از راه‌اندازی سامانه الکترونیک سامانه ثبت و مجوزهای معدنی در مازندران خبر داد و عنوان کرد: سیاست کلی ما در روند فعالیت‌های الکترونیکی کردن امور و تفویض اختیار به شهرستان‌ها است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه در مزایده‌ معدن عدالت رعایت می‌شود، افزود: کاشفان معدن  در اولویت قرار گرفته  ومی‌توانند مجوز استخراج دریافت کنند.
وی بیان کرد: 107 درصد دریافت حقوق دولتی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در دولت تدبیر و امید افزایش داشته است.
محمدپور عمران با عنوان اینکه تعداد جواز رودخانه‌های صادرشده در مازندران 90 درصد کاهش یافت، افزود: رودخانه اکوسیستم حساس است و صدور مجوز در این بخش با حساسیت انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در پنج نقطه استان پیگیر مجتمع شن و ماسه در مازندران هستیم، گفت: در دوره سه‌ ساله یک ‌میلیارد و 217 میلیون دلار صادرات داشتیم که با 30 درصد افزایش نسبت به دوره‌های قبل، روند صادرات استان قابل قبول است.
محمدپور عمران با اشاره به اینکه 450 میلیارد تومان برای رونق بخش تولید در حوزه کشاورزی به‌ویژه محصولات لبنی پیش‌بینی و ایجاد صندوق حمایت از این محصولات درنظر گرفته شد، افزود: 200 میلیارد تومان در این بخش جنبه حمایتی دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از راه‌اندازی خط پروازی استان به آستاراخان خبر داد و گفت: خط کشتیرانی منظم و پرداخت یارانه برای کشتی یخچال‌ دار درنظر گرفته شد و پایانه صادراتی هم در غرب استان راه‌اندازی شد.
وی  با اعلام اینکه پایانه برنج کشور امسال در مازندران راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: با ایجاد این پایانه صادرات برنج افزایش می‌یابد.
محمدپور به تشکیل سند جامع تولید مرکبات در مازندران اشاره کرد و گفت: مبارزه با برندهای قاچاق ساماندهی و سامانه‌ای شد و با مصرف غیرمجاز برخورد شد؛ مازندران در برخورد با کالای قاچاق مقام برتر را دارد.
وی با بیان اینکه برای رونق اقتصادی 370 واحد به بانک‌ها معرفی شدند، افزود: در البرز مرکزی مدرن‌ترین مجموعه زغال‌شویی در مازندران راه‌اندازی می‌شود که در حال حاضر 500 هزار تن ظرفیت پذیرش زغال را دارد و به‌دنبال کک‌‌سازی نیز هستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اعلام اینکه تمامی واحدهای زغالی ما باید خودشان فعالیت را آغاز کنند و ما هم آمادگی فعال کردن آن را داریم، تصریح کرد: بیش از 16 کیلومتر چاه زده شد و با این اکتشافات به عمل آمده به رگه‌های زغال رسیدم و 18 میلیون تن به ذخایر زغال استان اضافه شده است.
این مسؤول با بیان اینکه در حمایت از سرمایه‌گذاری ابزارهای حمایتی قوی‌تری را به‌کارمی‌بریم، گفت: تسهیلات بانکی با اختیارات استانی برای حمایت از سرمایه‌گذاری و امحال پرداخت اقساط بانک به بدهکاران کمتر از یک میلیارد تومان درنظر گرفته شد.
محمدپور عمران با اعلام اینکه مقرر شد خودروهای روسی وارد مازندران شود، افزود: برای خرید مواد اولیه به استان‌ها تفویض شد و مشوق‌های صادراتی هم تفاهم شد.
وی با بیان اینکه میانگین صنعتی مازندران در مقابل سایر استان‌ها کم بوده است، ادامه داد: امسال یک‎ هزار هکتار زمین در شرق مازندران در نظر گرفته شد و سرمایه‌ گذار هم از طریق پنجره واحد در مازندران وارد و زمین تحویل شد تا پروژه 600 میلیارد تومان را در مازندران شروع کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه مشکلات حقوقی نیروهای تشکل‌های خانه صنعت معدن باید به‌صورت داخلی حل شود، گفت: تشکل‌های خانه صنعت و معدن باید به بدنه تولید در مازندران متصل شوند که در این بخش 3 هزار و 700 واحد تولید در مازندران فعال است.
وی با اعلام اینکه در مازندران دیرتر به قافله توسعه و تولید رسیدیم زیرا مشکلات مازندران بیشتر از سایر استان‌ها است، عنوان کرد: در جاده کندوان در به روی صنعت بسته شده و جاده هراز هم نیمه‌صنعتی است.
محمدپور افزود: موضوع توقف حمل و نقل سنگین و سبک شمردن این نوع حمل و نقل صنعتی نسبت به حمل و نقل سبک ضربه به توسعه صنعتی مازندران است، در حالی که حمل و نقل سنگین از نظر سرعت و سبکی هم‌طراز حمل و نقل سبک است.

وی با اعلام اینکه 50 درصد مشکلات صنعتی ما در حوزه بانکی است، خاطرنشان کرد: برخی واحدهای تولیدی ضربه‌خورده استان در حال رفع مشکلات هستند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز