خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان محمودآباد:

پیشگیری از اعتیاد باید محله محور شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۱۹۶

فرماندار شهرستان محمودآباد گفت: برای پیشگیری از معضل خانمان سوز اعتیاد باید به صورت محله ای مقابله شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از محمودآباد، یحیی یوسف پور  در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعتیاد شهرستان محمودآباد ، اظهار داشت: تنها با محلی شدن پیشگیری می شود با این چالش اجتماعی برخورد کرد.

وی ادامه داد:بدون شک انجمن های مردمی اثرگذاری بیشتری دارند و ایجاد سمن های مردمی در این راستا در سطح محلات و مردمی شدن این مهم می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی 4 هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر هدیه کرده است ، اضافه کرد:شهرستان محمودآباد در این راه 4 شهید تقدیم نموده است و این وظیفه ما را در پیشگیری ومبارزه با یکی از مهم ترین معضلات روز جهان دو چندان می کند.

نماینده عالی دولت با اشاره به اینکه درکنار سه بحران فقر ، مشکلات محیط زیست و ضایعات هسته ای ، مواد مخدر دنیا را درگیر خود کرده است، گفت: همسایگی با بزرگترین کشور تولیدکننده مواد مخدر با سطح کشت 230 هزار هکتار ، یک تهدید بزرگ اجتماعی محسوب می شود و باید با علم روز به مردم آگاهی داد.

یوسف پور خاطرنشان کرد: نجات یک معتاد نجات یک جامعه است و باید همه در این راه قدم بردارند تا این معضل ریشه کن شود.

وی گفت:هزاره سوم ، هزاره آسیب های اجتماعی است و باید مردم نسبت به این آسیب ها ونحوه رفع آن آگاه شوند.

وی یادآور شد:درآمد 500 تا 600 میلیارد دلاری مواد مخدر سبب شده تا 10 میلیون قاچاقچی حرفه ای در دنیا در این حوزه فعال هستند و جهان را با تهدید مواجه نموده اند.

فرماندار شهرستان محمودآباد ، اعتیاد را ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی خواند و افزود: درصد قابل توجه طلاق ،قتل، سرقت و جرایم دیگر نشات گرفته از اعتیاد به مواد مخدر است وتمام تلاش ما ومسوولین مربوطه کاهش اعتیاد در شهرستان خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز