خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

موسیقی محلی نباید به حاشیه رود

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۴۶۵

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: موسیقی محلی نباید به حاشیه رود، با برگزاری جشنواره لیلم تلاش می کنیم گروه های موسیقی محلی که به حاشیه رفتند به متن برگردند.

به گزارش  ایلنا از ساری ، احد جاودانی در نشست دست اندرکاران برگزاری جشنواره لیلم با فرمانداران اظهار کرد:  توسعه موسیقی مازندران و استفاده بیشتر از گروه های موسیقی محلی را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه به همین دلیل برگزاری جشنواره موسیقی محلی مطرح شد، افزود: همزمان با برگزاری جشنواره از شرق تا غرب مازندران، گروه‌های موسیقی مازندرانی و همچنین گروه‌هایی که از دیگر استان‌ها مهمان ما هستند به اجرای برنامه می پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: فرمانداران مازندران همکاری خوبی با حوزه فرهنگ و هنر دارند و هر برنامه موسیقی که در دایره ضوابط وزارت ارشاد می‌گنجد را در استان برگزار می‌کنیم.

این مسئول تصریح کرد: در برگزاری جشنواره موسیقی لیلم هم از فرمانداران تقاضا داریم یاریگر ما باشند و تمهیدات را برای برگزاری جشنواره فراهم کنند.

جاودانی با اشاره به اینکه این جشنواره 270 میلیون تومان هزینه دارد در حالی که کل هزینه فرهنگی ارشاد کمتر از یک میلیارد تومان است، ادامه داد: این در حالی است که چند جشنواره دیگر هم در دستور کار داریم و نیازمند همکاری و مساعدت فرمانداران در برگزاری جشنواره لیلم هستیم.

وی با بیان اینکه موسیقی محلی مازندران، فرهنگ و هویت ما است، خاطرنشان کرد: موسیقی محلی نباید به حاشیه رود، با برگزاری جشنواره تلاش می کنیم گروه های موسیقی محلی که به حاشیه رفتند به متن برگردند.

در ادامه این نشست معاون سیاسی استاندار مازندران اظهار کرد:  هنر، صدای درون آدمی و زبان جان انسان ها است.

علیرضا یونسی با بیان اینکه هنر، تجلی شیدایی آدمی است که از عشق نشات می گیرد و عشق هم بالاترین حد دوستی انسان است، افزود: وظیفه داریم بخشی از این هنر فاخر را که در باطن تاریخ این ملت است زمینه را فراهم کنیم تا این موسیقی متجلی شود.

معاون سیاسی استاندار مازندران با اشاره به گرایش قشر جوان به موسیقی پاپ، گفت: معرفی بیشتر موسیقی محلی به جوانان باعث می شود تا روح بلند این نوع موسیقی در جوانان تجلی یابد.

این مسئول با بیان اینکه فرمانداران در برگزاری جشنواره لیلم با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همکاری کنند، تصریح کرد: اگر عالم عاری از هنر باشد آن عالم قابل زیستن نیست و هنر باید همواره در حال زایش باشد.

یونسی با اشاره به اینکه استانداری از برگزاری جشنواره لیلم کاملا حمایت می کند، ادامه داد: فرمانداران هم از این جشنواره حمایت می کنند. برگزاری جشنواره موسیقی لیلم در سراسر استان گسترش یابد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز