خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف مازندران :

افزایش بیش از حد واحدهای صنفی، نطام اقتصادی بازار دچار چالش کرده است

asdasd
کد خبر : ۳۸۳۶۸۲

رئیس اتاق اصناف مازندران گفت: افزایش بیش از حد واحدهای صنفی، نطام اقتصادی بازار را با چالش روبرو کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سید مجتبی پیر زاده در همایش استانی روز ملی اصناف که در سالن اجتماعات بانک ملی استان برگزار شد، اظهار داشت: اصناف به عنوان مردمی ترین نهاد کشور و حلقه اتصال دولت و مردم است که بدون استفاده از منابع دولتی با سرمایه شخصی خود نسبت به تامین مایحتاج عمومی اقدام می کنند.
وی افزود: اگر شهری را کالبد در نظر بگیریم ، اصناف روح و قلب تپنده آن محسوب می شود و دلیل این مدعا در نظر گرفتن چهره شهر در روز تعطیل است.
رئیس اصناف مازندران ، گفت: هیچ تشکلی همانند اصناف مرتبط با مردم نیست و در طول تاریخ ، اصناف و بازاریان عملکرد بسیار خوبی در حرکت های ملی و مذهبی داشتند و بازار یکپارچه در خدمت انقلاب، دفاع مقدس و بعد از ان بازسازی بوده و هیچ گاه از انقلاب جدا نبوده است و این امر همچنان مستدام خواهد بود.
 وی با بیان اینکه 17 درصد از تولید ناخالص ملی توسط اصناف صورت می گیرد ولی افزایش بیش از حد واحدهای  صنفی، نطام اقتصادی بازار و اصناف را با چالش روبرو کرده است.
پیرزاده از روز اصناف به عنوان روز همدلی و و همراهی بین افراد عنوان کرد که به دنبال ارتقای دانش کسب و کار هستند و همچنین افزایش بهره وری و خدمت رسانی به مردم است.
وی ادامه داد: روز اصناف فرصتی است برای ارزیابی عملکرد گذشته ما و طرح مسائل و شناسایی راهکارها به دست اصناف با حمایت دولتمردان.
پیرزاده در ادامه به دغدغه و مشکلات در حوزه اصناف اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد واحدهای صنفی بدون در نظر گرفتن هر شهر و منطقه ای ، کاهش درآمد و عدم توان دخل و خرج برای برخی واحدهای صنفی مشکلاتی را ایجاد کرده است .
وی عنوان کرد: تقسیم درآمد بین واحدهای صنفی سبب بروز مشکلاتی برای و خارج از استاندارد زنجیره ای ایجاد کرده است که عواقب تلخی دارد و نظام طبیعی بازار را با چالش جدی مواجه کرده است.
رئیس اصناف مازندران ادامه داد: امروز برداشتن حدود و سقف صنفی سبب بروز مشکلاتی برای فردا می شود که می طلبد در این زمینه راهکارهای مناسبی اتخاذ شود.
پیرزاده  در خاتمه خواستار همراهی مسوولان با اصناف برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی شد که اتاق اصناف و اتحادیه ها نقش مهمی در ارتقای اقتصاد مقاومتی را دارا هستند.
وی همچنین از آغاز بکار واحد مانیتورینگ بازرسی مرکز اصناف در مرکز استان خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز