خبرگزاری کار ایران

گرم شدن جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع):

۷۳هزار دلنوشته از سراسر دنیا به امام مهربانی

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۶۵۶

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: تاکنون ۷۳ هزار و ۳۶۲ نامه از سراسر دنیا به دبیرخانه جشنواره نامه ای به امام رضا (ع) ارسال شد.

 به گزارش ایلنا، عباس زارع در جمع خبرنگاران گفت: دوره یازدهم جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا در سه بخش ملی، بین المللی و ویژه برگزار می شود .

وی هدف از برگزاری جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی و کمال آفرین رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصوم بویژه امام رضا و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا و کمک به انتشار گسترده تر آن عنوان کرد.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران با اعلام اینکه بخش ملی در دو رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می شود، گفت: در رده سنی کودکان و نوجوانان  و بزرگسالان به نفر اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال، نفر دوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۸ میلیون ریال، نفر سوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال و به ۸ نفر شایسته لوح تقدیر و مبلغ دو مییلون ریال اهدا می شود.

زارع با اشاره به بخش بین المللی جشنواره، اظهارداشت: شرکت در جشنواره امام رضا برای عموم در تمامی گروههای سنی آزاد است و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به رایزنی فرهنگی یا سفارت جمهوری اسلامی و یا به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.

وی در خصوص جوایز  بخش بین المللی و ویژه جشنواره، تصریح کرد: نفر اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر دوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۶ میلیون ریالو نفر سوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال،  بخش ویژه را لوح تقدیر و کمک هزینه مشهد و ویژه بومی را تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ۳ میلیون ریال اهدا می شود.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران با اشاره به بخش ویژه جشنواره امام رضا، اذعان داشت: بخش ویژه در دو قسمت انتخاب یک حدیث از امام رضا با موضوع روز جامعه همچون اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی با رویکرد شعار سال جاری و نامه ای با زبان مازندرانی برگزار می شود.

زارع مهلت ارسال آثار را بیستم تیرماه سال جاری ، زمان انتخاب آثار برتر را پنجم مرداد و تاریخ برگزاری جشنواره بیستم مرداد سال جاری اعلام کرد.

وی با اشاره به راه اندازی اتاق فکر با حضور شخصیت های مختلف فرهنگی، دستگاههای اجرایی، اساتید و مسئولان اجرایی، گفت: فراخوان جشنواره توسط راهیان نور، جمعیت هلال احمر، کانون پرورش فکری، کانون مساجد و آموزش و پرورش در استان و کشور توزیع شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بیان کرد: پس از برگزاری جشنواره امام رضا همه آثار در قالب کتاب تهیه و تدوین می شود.

زارع با اعلام اینکه جشنواره امام رضا تاکنون ۱۰ دوره برگزار شده است، اظهارداشت: در دهمین دوره جشنواره نامه ای به امام رضا ۱۱۴ هزار نامه به دبیرخانه ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه در دوره دهم جریان سازی رضوی بسیاری خوب و مطلوب صورت گرفت، تصریح کرد: جریان دیپلماسی رضوی با دعوت از سفرای کشورهای خارجی که بیشترین نامه را به دبیرخانه ارسال کردند، صورت گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه خادمین فرهنگ رضوی در کل جهان ترویج می کنند، اذعان داشت: برای ترویج فرهنگ رضوی با همکاری مردم بروندی درمانگاه امام رضا در این کشور بدلیل ارادت به این امام همام تاسیس و نامگذاری شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز