خبرگزاری کار ایران

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران

عصری با مدافعان حرم /هنوز فرصت دیدار با شهیدان است

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۰۵۰

مراسم گرامیداشت عصری با مدافعان حرم با حضور خانواده های شهدای مدافع حرم و جمعی از مسئولان و هنرمندان در سالن سلمان هراتی ارشاد اسلامی در ساری برگزار شد.

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران ضمن یاد و خاطر شهدای ۸ سال دفاع مقدس ، شهدای انقلاب و همچنین شهدای مدافعان حرم ، اظهار داشت: شهدا بزرگ هنرمندانی هستند که هنرچگونه زیستن  و چگونه ماندن را پای اهداف خودشان هزینه می کنند و خوشحالیم از اینکه اگر هر عزیزی از اینجا می رود عزیزی دیگر جایگزین می شود.

وی افزود: هیچ کاری جاودان نمی ماند مگر اینکه در قالب هنر بیان شود و هنرمندان ادامه دهنده راه شهدا هستند.
 
مدیر کل حوزه هنری مازندران ، گفت: شایسته است که هنرمندان جاودان و پایدار کنند هنرنمایی و ایثار گری شهدا را همانطور که رهبر معظم انقلاب  فرمودند هیچ حماسه و کاری بزرگی جاودان نمی ماند مگر اینکه در قالب هنر ریخته شود.
 
 جاودانی اظهار داشت: امیدواریم هنرمندان ما ادامه دهنده راه شهدای خان طومان، شهدای کربلای ایران  و شهدای سوریه باشند.
 
جنس شعر شاعران از نوع حماسی باشد
در ادامه سیف الله تبریزی برادر شهید شاخص مازندران شهید عین الله تبریزی ، یاد و خاطر ده هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و همچنین شهدای مدافع حرم بویژه ۱۳ شهید خان طومان گرامی داشت.
 
وی با بیان اینکه عده ای می پرسند برای چه به سوریه میرویم برای مدافع حرم؟ در پاسخشان باید گفت که چگونه  تروریست های تکفیری با حمله  سامرا حرم مطهرامام هادی (ع) و امام حسن عسکری(ع) را انفجار و تخریب کردند و اکنون نیزد پی این فاجعه و جنایت بزرگ در سوریه برای تخریب حرم حضرت زینب (س) هستند.
 
راوی مدافع حرم، افزود: حجر بن عدی یکی از یاران باوفای امام علی (ع) که بدست معاویه به شهادت رسید ، به وسیله مزدوران و تروریست های سلفی سوریه نبش قبر شد و گروهک های تروریستی ، ابتدا ضریح وی رادر منطقه “عدرا “ تخریب و سپس نبش قبر کردند.
 
 تبریزی  با بیان اینکه در سوریه شعار می دهند” کلنا عباسک یا زینب” و دوستان ایرانی ما آنجا شعار می دهند “ کلنا فدای زینب” ، گفت: در عراق داعش بدون درگیری ۴ استان آن را به تصرف خود درآورده است و اگر مدافعان حرم از ایران به سوریه نمی رفتند به طور حتم الان جنگ تکفیری ها به مرزهای غربی کشور کشیده می شد و برای اینکه این جنگ به مرزهای ایران کشیده نشود بچه های ما در سوریه جوانمردانه در مقابل تروریست ها به مقابله می پردازند.
 
وی ضمن تشریح حماسه خان طومان به شعرا و هنرمندان توصیه کرد که جنس شعر شاعران از نوع حماسی باشد چون این بچه ها حماسی جنگیدند و حماسه ها آفریدند.
 
دفاع از حرم اهل بیت بزرگترین بیعت با ولایت است
سرهنگ روح الله صادقی ، مسئول فرهنگی لشکر ۲۵ کربلا عده ای از حضور ما در سوریه می پرسند در پاسخ آنها باید گفت که  دفاع از حرم اهل بیت بزرگترین بیعت با ولایت است.
 
امروز دنیای اسلام منهای جمهوری اسلامی نعمت ولایت را گم کرده است و این در حالی است که ما اکنون در سایه این نعمت ،خدا نعمت ، شهدا را به ما داده است.
 
 وی افزود: شهدایی که از نزدیک با آنها زندگی کردم ، خودم را لایق نمی دانم و از محضرهمه آن عزیزان عذرخواهی میکنم.
 
مسئول فرهنگی لشکر ۲۵ کربلا ، گفت: به واسطه انحرافی که در کشورهای اسلامی وجود دارد در جلوی چشمان کودک پدر و مادر را سر می برند به این منظور که بهشت برسند.
 
 صادقی با بیان اینکه کسانی که به تاریخ اسلام آشنا هستند نباید این سوال را از ما بپرسند که برای چه به سوریه می روید، عنوان کرد:  ما برای دفاع از ارزش ها ،  دفاع ازحرم  و دفاع از مظلومیت ها به سوریه رفتیم ، همان اسلام ناب محمدی (ص) که امام (ره) برای ما تبیین کردند.
 
 و اما خان طومان از حماسه ای که واقعا به فرموده شهید چمران که گفت: آنگاه قاموس جنگ دمیده می شود ، مرد از نامرد مشخص می شود اینجاست که که در حماسه خان طومان مرد عمل دیده می شود .
 
وی اشاره کرد به اینکه شهید محمد بلباسی (شهید مدافع حرم خان طومان) یک ماه سوریه بود تازه چهار روز بود که به خانه اش بازگشت وقتی که خبر برگشتن به سوریه را به او دادیم با کمال میل راهی شد و این همان شهیدی است که سه فرزند خردسال دارد و فرزند چهارم وی نیزتو راه است ، آیا می شود این عشق را با پول قیاس کرد؟ همچنین در خورد دیگر شهدای مدافع حرم.
 
راوی خان طومان با بیان اینکه مقام و جایگاه شهدای مدافع حرم کمتر از شهدای ۸ سال دفاع مقدس نیست ، گفت: در این برهه از زمان می بایست هم قدر ولایت و هم قدر شهادت را بدانیم.
 
صادقی ، عنوان کرد: امروز ایران اسلامی عزت و امنیت خود را مرهون خون شهداست  و اگر مدافعان حرم در سوریه حضور پیدا نمی کردند اکنون می بایست در همدان و کرمانشاه به جنگ تروریست های تکفیری می رفتیم.
 
وی با اشاره به اینکه عده ای اذعان دارند که مدافعان حرم در قبال دریافت پول به سوریه می روند به شهدا ظلم می کنند مگر می شود که عشق به اهل بیت را با پول قیاس کرد حتی این امر در رابطه با بچه های فاطمیون نیز صدق نمی کند.
 
صادقی ، افزود: ما در مقابل شهدا و خانواده های آنان مسئول هستیم و هر چه از اینگونه مراسمات برای شهدا برگزار کنیم باز هم کم گذاشتیم.
 
این مراسم با شعر خوانی شهدای برتر استان، اجرای موسیقی دفاع مقدس و نوای مار بمیه مار با صدای خناینگر مازندران محمد رضا اسحاقی در وصف شهدای مدافع حرم  ، روایت راویان مدافع حرم  با حضور مسئولان استانی و خانواده شهدای مدافع حرم در سالن اهل بیت فرهنگ و ارشاد مازندران در ساری برگزار شد و در پایان مراسم از خانواده های شهدای مدافع حرم  و شاعران این مراسم معنوی تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز