خبرگزاری کار ایران

مشاور مدیرکل ریاست ثبت احوال کشور:

میزان ازدواج در کشور ۵.۴ درصد رشد یافت

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۸۸۴

مدیرکل حوزه ریاست سازمان ثبت‌احوال کشور، از افزایش ۵.۴ درصدی ازدواج در کشور خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛مدیرکل حوزه ریاست سازمان ثبت‌احوال کشور، از افزایش ۵.۴ درصدی ازدواج در کشور خبر داد و گفت: میانگین سن ازدواج در بین پسران و دختران به ترتیب به ۲۸ و ۲۳.۸ سال رسیده است.

سیف الله ابوترابی در همایش پویایی ، بالندگی و جوانی جمعیت  که درسالن آیت الله کوهستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  برگزار شد اظهار داشت: 30 اردیبهشت مصادف است با سالروزابلاغ سیاست های کل جمعیت از سوی مقام معظم رهبری است که با پیشنهاد سازمان ثبت احوال کشورو تصویب شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز ملی جمعیت شناخته شده  و در تقویم رسمی کشور درج شده است.

وی افزود: امیدواریم با برنامه هایی که  به  این  مناسبت در شوراهای جمعیت استان ها در سراسر کشور به ریاست استانداران و با تلاش ادارات کل ثبت احوال به عنوان  دبیرشورا  به اجرا گذاشته شد بتوانیم گامهای موثری درجهت تحقق این اهداف برداریم.
مشاور مدیرکل ریاست ثبت احوال کشور،گفت: طبق فرمایشات مقام معظم  رهبری با شناسایی دقیق چالش ها  و گره های ذهنی موجود در جامعه و اقناع نخبگان، چشم انداز روشنی را در جهت حفظ و ارتقاء ، پویایی بالندگی و جوانی جمعیت کشور برداریم.
ابوترابی افزود: در سال گذشته یک میلیون و 570 هزارولادت درداخل کشور داشتیم که ده هزار ولادت مربوط به  ایرانیان  خارج از کشور بوده است که نشان می دهد نسبت  به  سال 93 حدود 3/2 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه این میزان افزایش  یک افزایش خفیف ونسبی در آمار ولادت محسوب میشود، گفت: همین رشد نسبی موالید در سال های اخیر به دلیل رسیدن موج متولدین دههای 50 و 60 است که به سنین ازدواج و فرزند آوری رسیده اند.
وی ادامه داد: در سال گذشته  685هزار ازدواج به ثبت رسید که 3/86 درصد مربوط به آقایان 19 تا 34 ساله و 3/88 درصد مربوط به بانوان 13 تا 31 ساله بوده است که میانگین سن ازدوج برای خانمها 23 سال و برای آقایان 28 سال بوده است.
ابوترابی عنوان کرد:  جمعیت بیش از 11 میلیون  نفر جوانان در سن ازدواج  نشان می‌دهد که  باید برای تحقق دومین بند از سیاست های کلی جمعیت یعنی رفع موانع ازدواج،تسهیل و تسریع و ترویج ازدواج اقدامات اساسی صورت گیرد.
وی ترویج سبک زندگی اصیل اسلامی، ایرانی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با صیانت از این ارزشها می توانیم از وقوع آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.
مشاور مدیر کل ثبت احوال کشور افزود: تحکیم بنیاین خانواده و پایداری آن  نیز ازدیگر بندهای سیاست کلی جمعیت است که باید با  آموزش های لازم در زمینه مهارت های زندگی از پدیده طلاق جلوگیری کنیم.
وی ، افزود: با توزیع فضای و جغرافیایی جمعیت و مدیریت مهاجرت با تاکید بر تقویت مولفه های هویت بخش ملی نیز از دیگر مباحث بسیار مهم مطرح شده ر سیاست های کلی جمعیت است.
 ابوترابی در ادامه گفت: اجرا نمودن سیاست های کلی آمایش سرزمینی که پیش ازاین توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد می تواند زیرساختهای اولیه برای برنامه ریزی ملی و منطقه ای را فراهم کند که در این راستا سازمان  ثبت احوال کشور با ثبت قانونی تغییر نشانی، زمینه  تولید آمار جمعیتی  به صورت مکان محور را فراهم کند ودراولویت کاری خود قرار داده است.

وی ، افزود: اجرا کردن سیاسیت های کلی جمعیت نیازمند قوانین جامع،ساختارهای اجرایی دقیق ، برنامه ریزی منسجم و هدفمند وهمچنین همسویی نهادها و دستگاههای اجرایی می باشد که امیدواریم جهت ارتقاء کیفیت جمعیت و مناسب سازی از آن با کمیت و ساختار جمعیتی گام های موثری برداشته  شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز