خبرگزاری کار ایران

دبیرسیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ:

45 اثر آئین های نمایشی به دبیرخانه جشنواره تیرنگ ارسال شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۳۰۰

دبیرسیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ ، گفت: در بخش آئین های نمایشی (میدانی)45 اثر به دبیرخانه جشنواره تیرنگ رسیده و در بخش اجراهای پژوهشی و صحنه‌ای نیزبه ترتیب 16 و 18 اثر دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، یاسر محمودی، در نشست خبری و رونمایی پوسترسیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ با اشاره به اینکه جشنواره تیرنگ در سال‌های نخست به‌صورت ملی و در میانه راه در سطح منطقه‌ای و سپس استانی برگزار شد، عنوان داشت: امسال برای سومین سال متوالی، در سطح ملی برگزار می‎شود .

وی به استقبال چشمگیر هنرمندان از این جشنواره اشاره کرد و گفت: امسال جشنواره 5،6 و7خردادماه جاری برگزار می شود.
 
دبیرسیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ با بیان اینکه گروه های نمایشی از سه شنبه  4خرداد وارد استان و پذیرش می شوند، گفت: تجدید میثاق با شهدای مدافع حرم در منزل شهید سید جواد اسدی (شهید مدافع حرم) از مهمترین برنامه این جشنواره است.
 
وی با بیان اینکه تلاش داریم نمایش های صحنه ای این جشنواره در آمل، ساری و نکا اجرا شود، از معرفی 13کتاب با موضوع های بومی در این جشنواره خبرداد.
 
محمودی با بیان اینکه کتاب 5جلدی مجلس نامه علوی حاصل پژوهش استاد مهدی دریایی پیرامون مراسم‌های بومی و محلی مازندران از جمله کتاب هایی است که معرفی خواهد شد، یادآورشد: محمدرضا خاکی، اصغر همت و افسر اسدی به عنوان داوران در این جشنواره حضور پیدا می کنند.
 
وی با بیان اینکه 25اردیبهشت ماه امسال آخرین مهلت دریافت آثار اطلاع رسانی شده بود، گفت: تاکنون بیش از 80 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و پیش‎بینی می‎شود تا پایان هفته این میزان به 100 اثر برسد.
 
محمودی افزود: در بخش آئین های نمایشی 45 اثر به دبیرخانه جشنواره تیرنگ رسیده  و در بخش اجراهای پژوهشی و صحنه‌ای نیزبه ترتیب 16 و 18 اثر دریافت شده است.
 
وی به حضور28استان کشور در این جشنواره اشاره کرد و گفت:  اجراهای پژوهشی و صحنه‌ای در سالن شهید باغبانی و اجراهای آیینی در بوستان ملل ساری به نمایش در می‎آیند.
 
محمودی ازجشنواره تیرنگ به عنوان تنهاجشنواره بومی کشور یاد کرد و اظهار داشت: تبادل فرهنگی و وحدت قومی خروجی این جشنواره خواهد بود.
 
وی با اشاره به اهمیت کیفیت آثار در بخش صحنه ای، بیان داشت: امسال از 10اثر اجراهای خیابانی، 8اثر در بخش پژوهش و 3-4اثر در بخش صنه برای حضور در این جشنواره دعوت بعمل می آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز