خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

بخش تولید و صنعت با مشکلات زیادی مواجه است

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۵۱۲

استاندار مازندران:گفت: علیرغم اینکه بخش تولید و صنعت با مشکلات زیادی مواجه است اما بخش کشاورزی از رشد قابل قبول در اقتصاد کشور بهرمند است.

به گزارش ایلنا از قائم شهر، ربیع فلاح جلودار در مراسم اولین نشاء مکانیزه کشور که در روستای آهنگرکلای قائمشهر برگزار شد با بیان اینکه استان مازندران قطب کشاورزی در کشور محسوب می شود اظهار داشت: علیرغم اینکه بخش تولید و صنعت با مشکلات زیادی مواجه است اما بخش کشاورزی از رشد قابل قبول در اقتصاد کشور بهرمند است.

وی افزود: مازندران از نظر شرایط اقلیمی بی نظیر است و باید تلاش کنیم در سال جدید زیر ساختهای بخش کشاورزی و صنعت را فراهم کنیم تا بتوانیم از این شرایط اقلیمی بهترین بهره را ببریم.

استاندار مازندران در ادامه به استرس و تنش بی آبی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از کشاورزان تقاضا دارم که تا چند روز آینده، عملیات شخم و شیار را به اتمام برسانند چرا که میزان آب در زمستان خوب است و برای آماده کردن زمین بمنظور زیر کشت بردن از سفره های آب زیر زمینی هم می توان بهره برد.

ربیع فلاح تصریح کرد: اکر کشاورزی خواهان کشت مکانیزه باشد به هر اندازه که لازم باشد برای خرید ماشین آلات بویژه در مناطقی که کمبود داریم تسهیلات به وی داده می شود.

وی ادامه داد: کشت مکانیزه، بصورت فنی بهره وری را افزایش و هزینه تولید را کاهش می دهد و این موضوع باید به عنوان فرهنگ در بخش کشاورزی مازندران جا بیفتد که اگر کشاورزی زمینش از نظر زیرساخت مهیا باشد می تواند کشت مکانیزه انجام دهد.

استاندار مازندران با بیان اینکه یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی بحث امنیت غذایی است افزود: مازندران بعنوان بزرگترین تولید کننده برنج در کشور و غیره باید علاوه بر حفظ کیفیت تولید به صادرات نیز بپردازد و در این بخش نیز حائز رتبه برتر گردد.

ربیع فلاح اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا تولیدات ما صادرات محور باشد تا بتوانیم محصولات خود را به بازارهای جهانی معرفی نماییم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز