خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

ارائه خدمات نوروزی به مسافران در 220 امامزاده و بقاع متبرکه

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۶۳۹

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، گفت:امکان اقامت و اسکان مسافران نوروزی در 220 امامزاده و بقاع متبرکه در مازندران فراهم است.

حجت الاسلام ستار علیزاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری اظهار داشت: از 28 اسفند ماه تا نهمین روز از فروردین 14 هزار و 500 نفر از مسافران نوروزی  در بقاع متبرکه مازندران اسکان گرفتند.
 وی با اعلام اینکه امکان اقامت و اسکان مسافران نوروزی در 220امامزاده  و بقاع متبرکه مازندران فراهم است ، عنوان کرد: یک میلیون و 500 هزار نفر  از مسافران نوروزی  امام زادگان و بقاع متبرکه استان  را زیارت کردند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به اجرای "طرح آرامش  بهاری" درششمین سالی متوالی در مازنداران اشاره کرد و گفت:هدف از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری را تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز ، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقا، سطح فکری ، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی ، تبلیغ و ترویج سنت های اصیل و خدمت رسانی مطلوب به زائران بقاع و اماکن متبرکه عنوان کرد.
علیزاده  افزود: شناساندن امامزادگان عظیم الشان (ع) و معرفی بقاع و اماکن متبرکه به زائران در ایام نوروز، خدمت رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه ، آماده سازی اماکن متبرکه برای پذیرش زائر ، فراهم نمودن تسهیلات لازم در جهت جذب مردم به خصوص نوجوانان و جوانان و استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و تعطیلات نوروز جهت ارتقاء سطح معرفتی زائرین و مسافران نوروزی از اهداف دیگر این طرح است.
وی از فعایت بیش از 2 هزار خادم افتخاری در بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: از تعداد 220 روحانی مستقر در امامزادگان 63 روحانی اعزامی از قم و مابقی روحانیون مقیم استان هستند که در این مدت به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه می کنند.
علیزاده ادامه داد: با  برنامه ریزی های لازم اقامه نماز جماعت در هر سه نوبت در ایام تعطیلات نوروز در بقاع متبرکه و امامزادگان صورت گرفته است و زائران و مسافران می توانند از فضای اقامتی امن امامزادگان بهره مند شوند.
 
وی با بیان اینکه استان مازندران با 700 زائر سرا و 100 سوئیت از ابتدای طرح نوروزی تاکنون میزبان مسافران و گردشگران نوروزی است، از توزیع بیش از 200 هزار بروشور و کتابچه  در خصوص معرفی امامزادگان در بین مسافران و زائرین نوروزی در سطح استان خبر داد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به استقبال گسترده مسافران از خیمه های معرفت  اشاره کرد و گفت : غرفه های مشاوره و پاسخگویی و در 220 امامزاده خیمه های معرفت برپا شده است و همچنین در خیمه های معرفت نیز موضوعاتی از قبیل ؛ کودک ، نوجوان ، مشاوره خانواده ، پاسخگویی به مسائل شرعی ، ایجاد وقف جدید و تبلیغات چند رسانه ای ارائه می شود.
علیزاده در ادامه افزود: با تمهیداتی که از سوی این اداره کل اتخاذ شد روزانه اعضای ستاد آرامش بهاری از اماکن زیارتی  در راستای خدمات دهی بهینه به مسافران و گردشگران نوروزی بازدید می کنند .

وی عنوان کرد: تاکنون بقاع متبرکه و امام زادگان استان از استقبال خوب و چشمگیر مسافران نوروزی برخوردار هستند این اداره کل از آمادگی کامل برای خدمات به مسافران نوروزی در این اماکن برخوردار است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز